Opgelost door Allfree BV: Allfree levert wanprestatie

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 302004
Gebruiker
Eddy Willemsen
Datum
2 reacties

Details

Klacht

De samenwerking tussen Allfree en ons bedrijf is helaas een complete teleurstelling gebleken. Grote beloftes maar geen enkele is nagekomen. Wel veel facturen.... Allfree zou voor ons een website opzetten die leads zou genereren. Naud Jansen beloofde gouden bergen, "we zijn wat duurder, maar leveren topprestaties", maar al in de eerste maand werd er gebeld dat “het een beetje tegenzat…of we wat geduld hadden…. Kan gebeuren.... De maanden erna bleek bij herhaling dat er beloftes werden gedaan, maar dat Allfree helemaal niet in staat was om de beloofde marketing te realiseren. Na opnieuw wat vluchtige excuses werd het project wederom voor een aantal maanden onderbroken om alsnog website en leadgeneratie volgens afspraak te laten functioneren. Uit coulance hebben we daarop gewacht, maar inmiddels was wel duidelijk dat het bedrijf uitsluitend uit is op snel verdienen en niets kon presteren. Er is nooit een belofte nagekomen, wel kregen we onlangs een factuur over de afgelopen maanden, waarin dus niets gebeurd is en waarover ook was afgesproken dat die "natuurlijk niet zouden worden gefactureerd". Gemakshalve werd er maar direct een incassobureau opgezet, zonder dat er ooit een wettelijk verplichte WIK brief is uitgegaan. Het no cure no pay bureau CIB uit Rotterdam dat een uiterst dubieuze reputatie geniet op internet mocht de klus opknappen. Onze ervaring met Allfree is helaas zeer slecht en we kunnen uitsluitend waarschuwen voor dit bedrijf dat ons willens en wetens onjuist heeft voorgelicht. Inmiddels is er naar ik begrijp ook media-interesse voor de werkmethoden van dit bedrijf.

Gewenste oplossing

Geboden oplossing
Het probleem is opgelost. Ik ben gebeld door Allfree en in een goed gesprek kwamen we tot de conclusie dat er aan beide kanten fouten zijn gemaakt. Allfree heeft de vermeende vordering ingetrokken en daarmee is de zaak op een goede manier afgerond en uitgesproken.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    Allfree BV
    Datum
    Om te beginnen betreuren wij de gang van zaken zoals u die bespreekt in uw klacht. Hoewel wij ons niet kunnen vinden in sommige opmerkingen (“het bedrijf uitsluitend uit is op snel verdienen en niets kon presteren”), staan wij open voor het vinden van een oplossing. Noud heeft in een eerder stadium aangegeven u te willen compenseren voor maanden waarin de prestaties achterbleven, ondanks dat wij aan onze inspanningsverplichting hebben voldaan. Hierbij is een volledige kwijtschelding van uw betalingsverplichting niet ter sprake gekomen. Een groot onderdeel van onze werkzaamheden betreft het inzetten van AdWords-campagnes. Hiervoor zetten wij budget (het merendeel van uw maandelijkse factuurkosten) in om potentiële klanten naar uw website te verwijzen. Nieuwe campagnes hebben tijd nodig om door optimalisatie en aanpassingen tot de juiste resultaten te komen. We vinden het jammer dat we van u niet de kans hebben gekregen om te bewijzen dat onze dienstverlening het gewenste resultaat kan opleveren. We horen graag van u of we iets kunnen betekenen in het bedenken van een oplossing.
  2. Auteur
    Eddy Willemsen
    Datum
    Bedankt voor de reactie. Zoals u zelf aangeeft in uw reactie is uw dienstverlening niet optimaal geweest. Dat lijkt me een understatement..... om precies te zijn... de dienstverlening is er helemaal niet geweest. Een volledige kwijtschelding of financiele compensering is daarnaast bij ons nooit een discussiepunt geweest. Inderdaad is er een aanbod geweest om ons deels te compenseren met een lager bedrag voor de "geleverde diensten", maar dan nog blijft overeind dat de "geleverde diensten" er niet waren. U geeft zelf aan dat het dienstverlening niet optimaal was, dus gelukkig leeft ook bij u het besef dat u niet heeft kunnen waarmaken wat u heeft beloofd. Daarna kwam u met een voorstel voor compensatie van een deel van de kosten en daarom is het des te vreemder dat u mij onder druk probeert te zetten via een incassobureau met een factuur die op niets gebaseerd is. Dat is niet netjes en dan zeg ik het heel voorzichtig... Uw dienstverlening en de wijze waarop u daarna heeft gecommuniceerd is ver onder de maat. Daarnaast kloppen uw stappen juridisch niet, want u verzuimt ook nog eens een wettelijk verplichte WIK brief te sturen voordat u een mogelijke vordering uit handen geeft. Klopt ook niet! Ik denk dat het verstandiger was geweest en nog steeds is om toe te geven dat u op alle fronten heeft gefaald. Iedereen maakt fouten, ook ik en ook binnen ons bedrijf worden elke dag fouten gemaakt. Leren van deze fouten en ze voortaan proberen te voorkomen is een betere instelling dan fouten proberen te camoufleren met veel geschreeuw. Om op uw vraag te antwoorden wat de oplossing zou kunnen zijn voor het probleem... die heb ik al meerdere malen aangedragen bij uw medewerker Naud, maar daar komt geen reactie op.... Dat blijkt pas te kunnen als het verhaal openbaar wordt gemaakt. Maar ik ben niet te beroerd om dat nogmaals te doen. Werk aan uw dienstenpakket totdat u kunt waarmaken wat u belooft en ik ben altijd bereid opnieuw te kijken of we dan van uw diensten gebruik kunnen maken. Zelfs nu nog. Maar zorg eerst dat uw product op orde is.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Allfree BV?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen