Opgelost door Alliander: 'Slimme meters' toch op afstand uitgelezen.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 102893
Gebruiker
Paul
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 29 oktober 2014 zijn bij mij, op initiatief van netwerkbeheerder Liander, zgn. slimme meters geplaatst. Omdat ik niet wil dat verbruiksgegevens op afstand kunnen worden uitgelezen door de netwerkbeheerder en/of energieleverancier, heb ik Liander per mail verzocht om deze mogelijkheid uit te schakelen. Dat dit is gebeurd, is mij op 4 november door Liander schriftelijk bevestigd. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik op 13 maart jl. van mijn energieleverancier bericht kreeg dat mijn meter was uitgelezen en dat ik de afrekening tegemoet kon zien.

De oplossing

Ik heb niet om slimme meters gevraagd. Ik wil dat het op afstand uitlezen onmiddellijk alsnog wordt uitgezet en ik wil daar een schriftelijke bevestiging van.
Na de misleidende en non-informatie die aan de plaatsing van de meters vooraf is gegaan (brochures en e-mail wisseling), wantrouw ik toezeggingen van Liander; eigenlijk wil ik dan ook dat er alsnog weer traditionele meters bij mij worden geplaatst.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Liander
    Datum
    Geachte meneer Du Bois, ik heb u klacht in behandeling genomen. Ik wil graag met u in contact komen. Wanneer kan ik u het beste benaderen? Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Liander Webcare medewerker
  2. Auteur
    Paul
    Datum
    U kunt mij nu bellen, morgen en vrijdag ben ik ook goed bereikbaar, of spreekt u anders mijn voicemail in!
  3. Auteur
    Paul
    Datum
    Liander heeft het tot nu toe bij deze ene contactpoging op 25 maart gelaten. Ik heb niets meer van ze gehoord ............ maar werd vanochtend wel weer onaangenaam verrast door een mededeling (per mail) van mijn ernergieleverancier (NLE), dat mijn slimme meters wederom met succes waren uitgelezen! Geen contact, maar dus ook niet de moeite genomen om alvast het 'op afstand uitlezen' uit te zetten.
    Liander ik ben vandaag verder goed gereikbaar!!
  4. Auteur
    Paul
    Datum
    Na een telefonisch contact heb ik op 3 april een email ontvangen. Kern van het probleem is dat ik in een "duo-gebied" woon waar stedin voor het gas zorgt en liander voor de electriciteit en ze voor elkaar de meters bij gebruikers plaatsen. Tijdens het contact bleek wel dat bij wisseling van energie leverancier de meters worden 'gereset' met als gevolg dat ze weer automatisch worden uitgelezen . Mij is toegezegd dat ze dit gaan oplossen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Paul
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Alliander?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen