Klacht Alliander: 4 apparaten stuk binnen een paar weken sinds plaatsing slimme meter

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 402295
Gebruiker
Liander
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Bijna 13 jaar geleden ben ik in dit huis komen wonen, waar alle electra nèt vernieuwd was. Ik heb nooit een probleem gehad. Begin september heeft Liander een zogenaamde slimmer meter geplaatst. Een week later ging mijn 2 jaar oude blender stuk (brandlucht en paar seconden later stuk). Vlak daarna ging een föhn stuk die ik nèt had aangeschaft (ander stopcontact, maar weer brandlucht en stuk). Weer een week later mijn 2 jaar oude stofzuiger (weer een ander stopcontact en andere groep, maar ook: brandlucht en stuk). Toen begon het te dagen.. dit kon geen toeval meer zijn. Er moet een verband zijn met die zogenaamde slimme meter (die ik eigenlijk niet wilde, maar ik had weinig keus). Ik heb Liander gebeld en iemand is dezelfde dag komen kijken maar hij concludeerde dat alles er goed uit zag. Weer een week later ging mijn net aangeschafte blender ook weer stuk. Liander zegt nu dat ik de bedrading in mijn huis maar na moet laten kijken. Maar in mijn huis is nooit iets veranderd. Ik wil dat Liander de zogenaamde slimme meter verwijderd en kosteloos een nieuwe dan maar niet zo’n slimme meter plaatst. En eigenlijk vind ik dat zij ook mijn twee blenders, stofzuiger en haarföhn moeten vergoeden. Sinds plaatsing van de slimme meter begeven 4 (vrij(wel) nieuwe apparaten het in een paar weken tijd. Dat kan ècht geen toeval zijn!

De oplossing

Slimme meter verwijderen en gratis weer een gewone meter plaatsen + vergoeding van elektrische apparaten die nu stuk zijn

7 reacties

  1. Auteur
    Alliander
    Datum
    Beste heer, mevrouw Bosman,

    Bedankt voor je bericht. Wij vinden het erg vervelend dat er zoveel apparatuur na de plaatsing van de slimme meter kapot is gegaan. Wij snappen dat je hierdoor een andere meter wilt en een vergoeding voor de defecte apparatuur. Allereerst bieden wij onze welgemeende excuses aan voor alle overlast die wij hebben veroorzaakt. Wij willen jouw klacht graag oplossen en willen jouw klacht intern bespreken. Wij nemen binnen vijf werkdagen telefonisch contact met je op.
    Met vriendelijke groet,

    Janneke
    Namens het Liander Webcareteam
  2. Auteur
    Alliander
    Datum
    Beste heer, mevrouw Bosman,

    Bedankt voor je bericht. Wij vinden het erg vervelend dat er zoveel apparatuur na de plaatsing van de slimme meter kapot is gegaan. Wij snappen dat je hierdoor een andere meter wilt en een vergoeding voor de defecte apparatuur. Allereerst bieden wij onze welgemeende excuses aan voor alle overlast die wij hebben veroorzaakt. Wij willen jouw klacht graag oplossen en willen jouw klacht intern bespreken. Wij nemen binnen vijf werkdagen telefonisch contact met je op.
    Met vriendelijke groet,

    Janneke
    Namens het Liander Webcareteam
  3. Auteur
    Liander
    Datum
    ‘k Wacht jullie reactie af. Intussen heb ik mijn nieuwe stofzuiger nog niet durven gebruiken.. dus hoop dat jullie dit snel oplossen.
  4. Auteur
    Alliander
    Datum
    Beste heer, mevrouw Bosman,

    Bedankt voor je geduld! Zojuist hebben wij begrepen dat de uitvoerder telefonisch contact met je op gaat nemen. Graag willen ze bij je langs komen. Om te controleren of er iets verkeerd is aangesloten. Wil je ons laten weten of er al contact met je is opgenomen? We houden het graag voor je in de gaten.

    Met vriendelijke groet,
    Emily
    Namens het Liander Webcareteam
  5. Auteur
    Liander
    Datum
    Beste Emily namens Leander,

    Er is reeds gecontroleerd of er iets verkeerd is aangesloten. Er is toen gezegd dat dat niet het geval was. De draden zouden goed vastzitten, het gaat mogelijk om een productiefout in de meter die bij ons geplaatst is. A.s. vrijdag komt er nu een monteur voor het plaatsen van een nieuwe meter (en wat mij betreft hoeft dat geen zogenaamde slimme meter te zijn, daar heb ik mijn buik vol van). Tevens zou dan de vergoeding van de kapotte apparaten worden besproken. Ik heb gezegd dat ik de stofzuiger en de blenders al naar het grof vuil gebracht heb. De föhn heb ik nog wel en zal ik bewaren tot as vrijdag. Uiteraard heb ik ook de aankoopbonnen van de nieuwe apparaten die ik allemaal in de weken na plaatsing van de meter heb aangeschaft. Graag een bevestiging dat er vrijdag daadwerkelijk een nieuwe meter geplaatst zal worden, want ik was niet van plan om weer een ochtend vrij te nemen voor iemand die opnieuw de draadjes komt controleren.

    Met groet,
    Nannette
  6. Auteur
    Liander
    Datum
    Emily? Graag ontvang ik de bevestiging dat wij as vrijdag een nieuwe meter krijgen?
  7. Auteur
    Liander
    Datum
    Twee heren van de fa. Hak / Liander hebben de slimme meter zojuist vervangen voor een digitale meter. Blij mee. Zij hebben alles nagelopen en - in tegenstelling tot de vorige keer - alles netjes achtergelaten. Het enige waar zij niets over konden zeggen is over de vergoeding van de 4 apparaten die het hebben begeven (haarföhn bon nog niet teruggevonden maar was dacht ik 39,95 euro, twee blenders a 69 euro bon aanwezig en stofzuiger 197,99 bon ook aanwezig dus in totaal hebben we het over 346,89 euro).

    Met groet,
    Nannette

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Liander
Datum
Uiteindelijke oplossing
De meter is uiteindelijk wel vervangen. Aliander komt echter niet terug op de vergoeding die ik gevraagd heb voor de 4 apparaten die stuk zijn gegaan door de nieuwe meter. Alleen al het feit dat met het doorbranden van deze apparaten de stop er niet uitsloeg zegt genoeg. Die beveiliging werkt gelukkig nu met de nieuwe meter wel, dat hebben de heren van Liander getest. Al met al blij dat we een nieuwe meter gekregen hebben, maar voor de rest blijft het stil van hun kant
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Alliander?