Klacht Alliander: Alliander schuilt zich achter hun doelbewust ontworpen bureaucratische modderpoel

gedupeerde

De misdaad van Alliander is dat ze denken zich te kunnen vrijwaren van alle verantwoordelijkheid klachten af te handelen, door alles door te schuiven op hun leverancier (door hun ingehuurd uitvoerend bedrijf). Ik heb de afgelopen tijd rondgevraagd bij mensen en bij iedereen kwam zo'n verhaal terug. En helaas zijn wij ook getroffen door Alliander.

Hieronder de gebeurtenissen zoals beschreven in de klacht die ik een tijd geleden bij ze heb neergelegd, waar ze proberen onderuit te komen

N.B. Dit gaat om een goed onderhouden karakteristiek huis uit 1917. Liander kwam n.a.v. een constatering bij onze buren tot het besluit om bij meerdere buren de elektra te vervangen. Wij zijn het enige huis dat al een ingang hiervoor had (via onze kelder werd dit naar de buren verdeeld)

1. De elektra bij de buren was met succes aangesloten, en bij hun ondergronds naar binnen toe aangelegd
2. Blijkbaar is bij ons besloten zonder overleg de aansluiting van onze elektra ook om te leggen, niet meer in het gat dat wij reeds hadden ondergronds, maar in ene bovengronds (terwijl dit bij de buren nieuw werd aangesloten en WEL ondergronds.)
3. Hiervoor is zonder toestemming een groot gapend gat in onze mooie bakstenen gevel . Dit is natuurlijk verboden te doen zonder toestemming
4. Een metalen kastje is eromheen gebouwd (waarvoor wederom, 4 gaten in mijn gevel zijn geboord) dit kastje is om de ellende te verbergen maar zorgt ook weer voor nog meer ruimte op onze gevel die ingenomen wordt door ongewenste lelijkheid
5. Wij hebben niet de kans gekregen in te grijpen, ons eigendom is beschadigd zonder enig overleg.
Ik heb mijn verontwaardiging ten eerste bij [...] geuit, en de opzichter [...] kwam op bezoek om te kijken. Hij was zeer verbaasd over het werk van zijn werknemers, en die hebben op hun kop gekregen. Hij was het ermee eens dat de aansluiting gewoonweg ondergronds had moeten plaatsvinden. Echter nu is de schade onherstelbaar, aangezien dit stuk muur niet meer terug ingemetseld kan worden.

Ik schat de schade voor ons huis op 2500 euro. Als jullie het daar niet mee eens zijn moet er een onafhankelijke schade-expert komen om de schade te waarderen

- excuus en schadevoergoeding

- dat Alliander zich voortaan volwassen gedraagt en hun verantwoordelijkheid neemt bij schade

Dus nog voor de duidelijkheid (iedereen begrijpt dit, behalve Alliander "zogenaamd"); als je als opdrachtnemer 3e partijen inhuurt blijf jijzelf te allen tijde de contactpersoon EN verantwoordelijke voor alle schade jegens je opdrachtgever. Als je een geschil hebt met je leverancier, los je dat onderling op met je leverancier!

Alliander
    Beste Merijn,

Bedankt voor je bericht. We begrijpen dat deze situatie heel vervelend is.

Onze aannemers zijn verantwoordelijk voor de planning en correctie uitvoering van werkzaamheden.
    We hebben je claim dan ook doorgezet naar de aannemer. Zij zijn op de hoogte van de situatie en nemen zo snel mogelijk contact met je op. We blijven dit uiteraard monitoren.

Lotte
    Namens het Liander Webcareteam

gedupeerde
Uiteraard helemaal geen reactie van Alliander ontvangen, zoals te verwachten

Ook een klacht indienen over ?