Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Alliander: Door gebrek aan info jaren lang een te grote stroomaansluiting en de daarmee gepaard gaande kosten
Details
De klacht
DE KLACHTWij hebben een garagebox met een elektra aansluiting. In 2009 gingen wij van € 47,97 per half jaar naar € 20,04 per maand en dat voor een verbruik van ca 6 kw per jaar. Gebeld met Nuon. Deze prijsstijging was juist, wijziging in de regelgeving. Ik heb gevraagd of er geen andere oplossing hiervoor was; antwoord NEE. Later nog een keer gebeld, wederom, geen andere mogelijkheid.
Bij het plaatsen van de slimme meter (vorig jaar) heb ik e.e.a. nog voorgelegd aan de monteur van Liander. Hij reageerde helemaal niet op mijn ‘verhaal’...
Recent hoorde ik dat e.e.a. wel degelijk anders kan. Nu blijkt dat wij een 25 A aansluiting hebben en dat voor een garagebox 10 A heel gebruikelijk is. Deze aansluiting is een stuk voordeliger. Wederom contact met Nuon opgenomen. Reactie van Nuon “daar gaan wij niet over, neem contact op met Liander”. Contact opgenomen met Liander, ik werd verwezen naar de site mijnaansluiting.nl en zodra ik een prijsopgave had moest ik maar een mailtje sturen naar info@liander.nl (punt, prettige dag verder).
Mailtje gestuurd naar Liander, e.e.a. uitgelegd en ook gemeld dat ik vind dat wij 10 jaar onnodig veel te veel heb betaald. Dat als zij/Nuon ons ten tijde van de prijswijziging hadden geïnformeerd, dat wij jaren geleden onze aansluiting al hadden gewijzigd. Volgens Nuon is er geen enkele vorm van communicatie tussen hun en Liander over aansluitingen. Zij berekenen alleen wat zij doorgegeven krijgen. Op onze energienota staat het leveringsadres met daarachter “garagebox”, het verbruik is 6 kw per jaar en ondanks herhaaldelijke navraag is er bij niemand, noch bij Nuon noch bij Liander een lampje gaan branden.
Vandaag heb ik een antwoord van Liander op mijn mailtje ontvangen (bijgevoegd).
Nuon verwijst mij (nu, na 10 jaar) naar Liander. Liander verwijst mij naar een installateur (van het kastje naar de muur). Verder hebben beiden niets verkeerds gedaan. Wij hebben betaald voor wat we gekregen hebben. Punt, discussie gesloten.
Deze reactie van Liander (en de eerdere reactie’s van Nuon) is het betere afscheep werk. Ik vind dit zéér zéér klantonvriendelijk. Blijkbaar mag je geen enkele vorm van informatie/advies verwachten, triest.
DE OPLOSSING
Ik zou het zeer gepast vinden indien, op zijn minst, de verlaging van de stroom aansluiting kosteloos zou zijn.
De oplossing
Op zijn mist met een reactie komen en de kosten voor de verlaging van de stroomaansluiting.uyBedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.