Opgelost door Alliander: electrameter is niet afleesbaar en moet vervangen worden.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 403103
Gebruiker
Plattel1
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Nieuwe woning opgeleverd. Electrameter is niet afleesbaar. Meterstanden kunnen nu niet worden afgelezen. Vanaf 9 oktober nu mee bezig. Contactpersoon van Alliander een werkstroombeheerder belt niet meer terug en reageert niet mee op mails. Inmiddels 6 weken verder en nog geen oplossing

Gewenste oplossing

Nieuwe meter plaatsen, afspraken nakomen en terugbellen en reageren op ingediende mails.
Geboden oplossing
Er wordt eindelijk een nieuwe elektra meter geplaatst op 6 december
Status
opgelost
Beoordeling
content

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

7 reacties

  1. Auteur
    Alliander
    Datum
    Beste heer, mevrouw Plattel

    Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat deze situatie heel vervelend is. Het is niet de bedoeling dat er niet gereageerd wordt op berichten. Mijn excuses voor het ongemak.

    Je geeft aan dat je elektriciteitsmeter niet afleesbaar is. Bedoel je dat je zelf de telwerken niet kan aflezen of jouw energieleverancier? Ik hoor het graag.

    Met vriendelijke groet,
    Sharon
    Namens het Liander Webcareteam
  2. Auteur
    Plattel1
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Alliander
    Datum
    Beste heer Plattel,

    Bedankt voor je reactie en duidelijke uitleg. Ik vind het vervelend dat je geen contact krijgt met dhr. Bijsterveld. En dat je de meterstanden niet zichtbaar krijgt op het display van de meter. Mijn excuses voor dit ongemak.

    Wat betreft het niet af kunnen lezen van je meter. Wil je het volgende voor mij proberen? Op de slimme meter zit een knop. Het kan zijn dat het display in een slaapstand staat. Wanneer je deze knop voor ongeveer 10 seconden in houdt, zal het display geactiveerd worden. Ik hoop dat dit werkt!

    Zo niet, raad ik je aan contact op te nemen met de storingsdienst. Zij kunnen de situatie inschatten en direct de benodigde vervolgstappen ondernemen. Bijvoorbeeld een meterwissel. Je kunt ze bereiken op het gratis nationale storingsnummer 0800 9009. Of via WhatsApp op 06 52 79 79 89. Mocht je toch graag in contact komen met dhr. Bijsterveld? Dan kan ik een terugbelverzoek voor je indienen. Ik zie uit naar je reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Linsy Gotink
    Namens het Liander Webcareteam
  4. Auteur
    Alliander
    Datum
    Beste heer Plattel,

    Bedankt voor je reactie en duidelijke uitleg. Ik vind het vervelend dat je geen contact krijgt met dhr. Bijsterveld. En dat je de meterstanden niet zichtbaar krijgt op het display van de meter. Mijn excuses voor dit ongemak.

    Wat betreft het niet af kunnen lezen van je meter. Wil je het volgende voor mij proberen? Op de slimme meter zit een knop. Het kan zijn dat het display in een slaapstand staat. Wanneer je deze knop voor ongeveer 10 seconden in houdt, zal het display geactiveerd worden. Ik hoop dat dit werkt!

    Zo niet, raad ik je aan contact op te nemen met de storingsdienst. Zij kunnen de situatie inschatten en direct de benodigde vervolgstappen ondernemen. Bijvoorbeeld een meterwissel. Je kunt ze bereiken op het gratis nationale storingsnummer 0800 9009. Of via WhatsApp op 06 52 79 79 89. Mocht je toch graag in contact komen met dhr. Bijsterveld? Dan kan ik een terugbelverzoek voor je indienen. Ik zie uit naar je reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Linsy Gotink
    Namens het Liander Webcareteam
  5. Auteur
    Plattel1
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  6. Auteur
    Alliander
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  7. Auteur
    Plattel1
    Datum
    dag Anna,

    dank voor jullie inbreng. Dit heeft ertoe geleid dat de netwerkbeheerder weer actief is geworden en een afspraak is gemaakt op 6 december voor een meterwissel.

    Ik hoop dat uiteindelijk alles nu wordt opgelost.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Alliander?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen