Klacht Alliander: Gezamelijke meter, 1 huurder (inwoner) de dupe

Klachtnummer
# 370453
Gebruiker
Eorine
Datum
3 reacties

Details

De klacht

In het afgelopen 1,5jr meermaals contact gehad met Liander: de gezamelijke meter "staat op uw adres omdat u het dichtste bij woont". Zojuist maar opnieuw gebeld: brief van een deurwaarder ontvangen, zowel mijn echtgenote op haar naam als ik op de mijne. Van exact dezelfde incasso, over de gezamelijke meter.

De oplossing

1: Ik verwacht schriftelijke bevestiging dat dit niet mij, noch onze woning betreft, en wij ( mijn echtgenote en ik ) niet verantwoordelijk zijn voor deze kosten.

2: Ik verwacht dat Liander haar systeem aanpast, en wil nooit meer correspondentie ontvangen m.b.t. deze meter. Deze is namelijk niet van mij, nog mijn verantwoordelijkheid.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Alliander
    Datum
    Beste meneer Groeneveld,

    Bedankt voor uw bericht. Ik vind het vervelend voor u dat u al zo lang bezig bent met een meter die niet van u is.

    Wij nemen uw klacht in behandeling. Binnen vijf werkdagen komen wij hier bij u telefonisch op terug. Mocht u dit gesprek dan nog schriftelijk bevestigd hebben, dan sturen wij u deze.

    Met vriendelijke groet,

    Laura
    Namens het Liander Webcareteam
  2. Auteur
    Eorine
    Datum
    Beste Laura,

    Puur even een reactie om sluiten vd klacht te voorkomen! Ik verwacht uiterlijk woensdag aanstaande bericht te ontvangen.

    Groet,
  3. Auteur
    Alliander
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer Groeneveld,

    U bent inderdaad niet verantwoordelijk voor de meter waar u correspondentie over ontvangt. Onze excuses voor het ongemak wat u hiermee heeft ervaren. Wij zorgen ervoor dat de correspondentie naar de juist persoon wordt gestuurd. Voor het ongemak sturen wij u een mooie bos bloemen toe.

    Met vriendelijke groet,
    Genia
    Namens het Liander Webcareteam

Ook een klacht indienen over Alliander?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen