Opgelost door Alliander: incasso kosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 181728
Gebruiker
William138
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Tijdens vakantie een papieren factuur (niet meer van deze tijd) ontvangen en na terugkomst vakantie netjes betaald. Ruim binnen 30 dagen dus zag de incasso kosten voor te laat betalen totaal niet aankomen. Liander hanteert 14 dagen betaaltermijn.
Klantonvriendelijk is de telefonische afhandeling, het niet versturen van digitale facturen en zonder herinnering direct 40 euro incasso kosten in rekening brengen.
liander weet blijkbaar optimaal gebruik te maken van de machtspositie die ze hebben, zijn digitaal hun tijd nog bepaald niet vooruit maar zijn vooral erg klantonvriendelijk aan de telefoon.
De onnodige rekening van 40 euro moet ik natuurlijk betalen anders maken ze er een zaak van met proces- en executiekosten en dat is dus hoe Liander z'n klanten tegemoet treed. Petje af voor dit bedrijf en zijn niet bepaald geweldige service en menselijkheid.

De oplossing

Laten vervallen van de 40 euro incassokosten.

3 reacties

  1. Auteur
    Liander
    Datum
    Geachte heer Steunenberg,

    Dat is geen prettige thuiskomst. Ik heb je klacht doorgezet naar de afdeling die verantwoordelijk is voor deze opdracht. Zij zullen vandaag of maandag telefonisch contact met je opnemen om dit te bespreken.

    Met vriendelijke groet,

    Liander Webcare
  2. Auteur
    Liander
    Datum
    Geachte heer Steunenberg,

    Wij hebben telefonisch contact gehad. De incassokosten komen te vervallen.
    Onze excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Liander Webcare
  3. Auteur
    William138
    Datum
    Perfecte oplossing. Incasso is bij Liander uit handen gegeven en dat is een strak georganiseerde incasso organisatie zonder enig inlevingsvermogen in ontstane situaties. Liander heeft dit prima opgelost zo.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
William138
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy