Opgelost door Alliander: Jarenlang teveel capaciteit

content Opgelost
AC Advies

Ik heb de volgende klacht op 18 april 2019 bij Liander neergelegd.

Recent kwam ik tot de ontdekking dat ik al acht jaar te zwaar ben aangesloten op mijn woning. In plaats van 3x40A kon ik makkelijk op 3x25A aangesloten worden.

Na een belletje met Liander kwam ik tot de ontdekking dat me dat ruim € 5.800,- in totaal had kunnen schelen. Met andere woorden: ik heb onnodig € 5.800,- extra aan Liander overgemaakt de afgelopen acht jaar. Van Liander verwacht ik de nodige zorgvuldigheid als het gaat om een check op de juiste aansluitingen, ook omdat zij de enige zijn die dergelijke aansluitingen mag aanbrengen en wijzigen. Deze zorgvuldigheid is indertijd bij mij duidelijk niet betracht. Dit is niet alleen laakbaar, maar ook klachtwaardig.

Ondertussen heb ik de capaciteit omgezet naar 3x25A. Kosten: € 208,95. Voor mijn rekening.

Een reactie van Liander laat nog steeds op zich wachten. Ik heb een maand geleden -op 7 mei jl- gebeld. 'Ze zijn ermee bezig, u krijgt zeer binnenkort bericht.' Dat is dus ook alweer een maand geleden.

- Compensatie van het jarenlang teveel betaalde bedrag.
- Compensatie van de kosten van omzetting capaciteit.

Alliander
    Beste heer Charifi,

Bedankt voor je bericht. Wij begrijpen dat het wachten lang duurt. Onze excuses hiervoor.

Wij zien dat wij je klacht al in behandeling hebben. Wij zijn zorgvuldig bezig de juiste oplossing voor je te vinden. Onze collega heeft aangegeven dat je uiterlijk volgende week woensdag bericht van ons ontvangt. Wij nemen telefonisch of per e-mail contact met je op.

Natascha
    Namens het Liander Webcareteam
    Alliander
    Beste heer Charifi,
    Bedankt voor je bericht. Wij hopen je in ons bericht duidelijkheid te hebben gegeven.
    Mocht je voor aankomende woensdag nog vragen hebben neem dan telefonisch contact met ons op. Onze klant en service is bereikbaar op telefoonnummer 088 542 64 44. Door middel van je postcode en huisnummer kunnen wij je klacht er bij pakken.
    Natascha
    Namens het Liander Webcareteam

AC Advies

Ook een klacht indienen over Alliander?