Klacht Alliander: Liander maakt misbruik van haar monopolie

sad Niet opgelost
Jan bt

Ik verhuur een woning aan studenten.
Aldaar moet de energiemeter vervangen worden door een slimme meter volgens Liander.
Zij sturen op 7 mei een bericht gericht aan de bewoners om een afspraak te maken binnen 18 dagen. daarna kost het €72,60
"De bewoners" /studenten gooien de brief op de reclamehoop waar ik hem vandaag bij toeval gevonden heb.
Vandaag gebeld met Liander: tja helaas 13 dagen te laat voor gratis vervanging, dus nu moet u betalen.
Dat de brief niet aan mij persoonlijk was geadresseerd deed niet ter zake. "zo werken wij nu eenmaal bij Liander"
Ik kon praten wat ik wou maar tegen een monopolist als Liander leg je het toch af.
Ik heb al eerder wat gehad met Liander. Is er nou niets te doen tegen die schurken ?

Opheffen van Liander.........Sorry, dat de meter gratis wordt vervangen.

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Alliander
    Beste heer Berkhout,

Bedankt voor uw bericht. Ik kan mij goed voorstellen dat dit erg vervelend is, omdat u er niets aan kan doen. Ik hoop ook dat u begrijpt dat wij geen uitzonderingen kunnen maken voor situaties die buiten onze macht liggen. We werken met een strakke planning voor het aanbieden van de slimme meter in ons gebied. Zodat we zo efficiënt mogelijk te werk kunnen gaan en verschillende regio's in één keer kunnen bedienen als we daar werkzaam zijn.

Omdat we wel begrijpen dat dit een vervelende situatie is en niet iedereen bewust ingaat op de slimme meter, zijn we met het volgende bezig: we gaan kijken of we klanten die de slimme meter 'gemist' hebben, maar hem wel wilden, toch nog de meter aan kunnen bieden via een speciale actie. Mocht u hiervoor in aanmerking komen, laten wij dit weten middels een brief. Wellicht is het verstandig om uw bewoners hiervan op de hoogte te stellen, om zo te voorkomen dat onze brieven op de stapel reclamefolders terecht komen.

Het Liander Webcare-team

Jan bt
Er komt een plan. Inhoud nog onbekend.

Ook een klacht indienen over Alliander?