Klacht Alliander: Liander niet in staat meterstanden te corrigeren in Toegankelijk Meetregister

AK

Ben sinds eind jan. 2013 in gevecht met Liander. In 2006 is mijn meter met dubbel telwerk gewisseld. Daarna ging het fout. Meterstanden voor tarief 1 en 2 / hoog en laag werden verkeerd om in het meetregister verwerkt. Door diverse omstandigheden is dit pas opgemerkt na een overstap naar andere leverancier. Zaak aanhangig gemaakt bij Liander en leverancier en voormalige leverancier. Zijn allemaal afhankelijk van Liander. Netbeheerder is immers verantwoordelijk. Na eindeloos gebel en gemail en opsturen van diverse bewijsstukken heeft Liander kennelijk veel moeite om alle verkeerde meterstanden (vanaf 2006 = nulstand) te corrigeren in het Toegankelijk Meetregister. Zaak is nu zover dat Liander mogelijk het overzicht kwijt is en niet meer begrijpt wat er nog moet gebeuren. Zolang correctie in meetregister niet is doorgevoerd kunnen leveranciers geen verbruikscorrectie maken voor de jaarnota's van afgelopen 7 jaren. Is wel mijn geld!!!

Ik wil dat vanaf 2006 (nulstand bij meterwisseling) ALLE opgenomen en doorgegeven meterstanden (2x per jaar) correct in het meetregister worden vermeld en worden gekoppeld aan het juiste tarief voor hoog en laag. Hiervan wil ik schriftelijk bewijs ontvangen.

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Liander
    Geachte A.K.,
    Hartelijk bedankt voor het melden van uw klacht. Onze oprechte excuses dat het alllemaal zo lang duurt. Zojuist heb ik contact gehad met mijn collega die uw klacht behandelt. Zij doet er alles om om de klacht z.s.m. voor u op te lossen. Zo heeft zij ons klachtenteam ingeschakeld om de administratieve afhandeling te bespoedigen. Zij zal u tijdig op de hoogte houden van de voortgang van de afhandeling.Hartelijke groet,Tim, medewerker Liander Webcare

Ook een klacht indienen over Alliander?