Klacht Alliander: Liander plaatst ondanks weigering , een slimme meter.

Tisha555

In mei 2017 kreeg mijn moeder een telefoontje van Liander. Men zei dat ze een afspraak wilden maken voor het plaatsen van een nieuwe meter. Mijn moeder, die toen 84 jaar was, vroeg meteen: “Wat is dat voor een meter”? Men vertelde van Liander dat het hier een slimme meter betrof. Mijn moeder antwoordde hierop : “Die wil ik niet”. Ik wil een andere meter, omdat ik overal in de media gewaarschuwd wordt en ik mijn privacy wil houden en niet wil worden uitgelezen door een energie leverancier.

Op 16 mei 2017 , ( mijn moeder noteert alles keurig in haar agenda, zodoende heeft zij al die data en tijdstippen direct bij de hand ), kwam er een monteur van Liander tussen 12:30 -16:30 uur.

Bij binnenkomst vroeg mijn moeder wat voor meter de monteur bij zich had. Hij vertelde een slimme meter. Hierop antwoordde mijn moeder dat ze per sé deze meter niet geplaatst wenste te hebben en dat de monteur maar even een andere wilde gaan halen.
De monteur, klaagde over het warme weer, en dat hij nu weer helemaal terug moest naar Leiden want in het magazijn , waar hij net vandaag kwam, was die meter niet aanwezig.
De monteur vertrok.

Tot verbazing van mijn moeder, kwam dezelfde monteur vrij vlot terug. Mijn moeder woont in Alphen aan den Rijn. Uiteindelijk ging de monteur aan het werk in de meterkast.

Op zaterdag 12 januari 2019, ging ik , ( dochter ) een strijkplank pakken uit de meterkast. Mijn oog viel op een meter, die mij voorkwam als zijnde “Slimme meter”. Ik heb hiervan een foto bijgevoegd. Mijn moeder raakte geheel van slag. Zij had namelijk expliciet de monteur teruggestuurd om een andere meter te halen, en dat heeft hij dus kennelijk niet gedaan. Sterker nog , mijn moeder heeft nooit toestemming gegeven, voor het plaatsen van een slimme meter. Hiermee is haar privacy geschonden alsmede mijns inziens, het respect naar anderen toe, en de vrijheid om nee te zeggen tegen de slimme meter.

De brutaliteit en het gedwongen karakter dat Liander in deze typeert, vinden wij stuitend.

Onze eis :
Liander dient zo spoedig mogelijk contact met ondergetekende op te nemen voor het verwijderen van de slimme meter en gelijktijdig een andere meter te plaatsen. Uiteraard komen de kosten van deze plaatsing voor rekening van Liander.

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Alliander
    Beste Georgette,

Bedankt voor je bericht. Wij kunnen ons voorstellen dat jouw moeder hier erg van geschrokken is. Onze excuses hiervoor. Wij hebben hierover ook een e-mail van je ontvangen. Wij gaan ermee aan de slag. We komen hier via e-mail bij je op terug.

Janneke
    Namens het Liander Webcareteam
    Tisha555
    Beste Janneke, dank voor je reactie, wij wachten het rustig af.
    de dochter van klaagster
    Tisha555
    Mijn moeder kreeg een belachelijke brief van Liander. Ik zal in de bijlagen een kopie sturen. Die domme mensen stellen dat mijn moeder geen slimme meter kreeg, maar wij hebben uiteraard foto's gemaakt van de meter. Wat een domme zet van Liander. Tevens stuur ik bijgaand de foto van een slimme meter , die zij, zijnde Liander op hun website plaatsen van zijnde een "slimme meter". Er is dus in deze kwestie wel degelijk sprake van het "oneigelijke plaatsing van een slimme meter, buiten de toestemming van gecontracteerde. ps ik heb een expert laten kijken naar het wel of niet zijn van een slimme meter, en zijn oordeel is wel degelijk, dat Liander, zonder toestemming , en ook nog eens volop stickers in de meterkast, die mijn moeder ook niet wenst, heeft geplaatst. !! Zij wilde dit pertinent niet. Schaam je ... Liander !!!
    Tisha555
    Wij kregen dus ook nog die belachelijke brief van Liander, dat men geen slimme meter zou hebben geplaatst. Maar als U kijkt naar de foto op hun eigen website is dit wel degelijk een slimme meter. !!
    Tisha555
    hierbij de brief met ook weer een niet onderbouwd excuus
    Tisha555
    Benieuwd naar jullie reactie hoor LIander !!
    Alliander
    Beste Georgette,

We hebben alles voor je uitgezocht. Alle informatie is 22 januari per e-mail naar je verzonden. Heb je nog vragen na het lezen van onze e-mail? Dan kan je reageren door op de e-mail te antwoorden.

Genia
    Namens het Liander Webcareteam

Tisha555
Liander jullie verschuiven het probleem naar de energieleverancier. Dat is niet de bedoeling. De meter die jullie hebben geplaatst is wel degelijk een slimme meter namelijk. Ook hebben jullie ongevraagd allerlei reclame materiaal in de vorm van stickers in mijn moeder haar meterkast geplakt. Wij willen dat jullie dit verwijderen. De meter werkt volgens ons ook niet naar behoren. Kortom de klacht is nog niet afgehandeld. Het zou U sieren als u het oplost !

Ook een klacht indienen over Alliander?