Klacht Alliander: Liander zegt dat gegevens op hun website niet kloppen: geen compensatievergoeding.

Klachtnummer
# 32904
Gebruiker
tpaddegat
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Na een elektriciteitsstoring wordt de duur op de website van Liander vermeld: 247 min. Bij 240 minuten recht op compensatievergoeding. Wordt niet uitgekeerd omdat de gegevens op de website niet zouden kloppen. Storing zou 232 min. hebben geduurd. Aantal mails gestuurd. Reactie : jammer, maar helaas kloppen de gegevens op onze website niet.

De oplossing

Ik vind dat je er van uit mag gaan dat de gegevens op de website van Liander juist zijn. Mocht dat niet zo zijn dan zou de reacie van Liander moeten zijn: jammer onze fout, we zullen toch tot uitkering overgaan.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Liander
    Datum
    Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor het melden van uw klacht. Wij gaan u klacht in behandeling nemen. U kunt op korte termijn een reactie van ons verwachten.Met vriendelijke groet,Medewerker Liander Webcare
  2. Auteur
    Liander
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,
    Op onze website staat vermeld dat de tijden op onze website indicatief zijn.Uw persoonlijke situatie kan hiervan afwijken. Om deze reden heeft mijn collega uw verzoek destijds afgewezen. Dit is ook de reden dat ik uw verzoek af moet wijzen.Met vriendelijke groet,Medewerker Liander Webcare
  3. Auteur
    tpaddegat
    Datum
    De duur tot op de minuut nauwkeurig geeft aan dat de duur goed en nauwkeurig berekend is. Er is door Liander nl. vastgesteld hoe lang de storing heeft geduurd en er is besloten om deze duur op de website te zetten. Het is daarom een logisch gevolg dat de compensatievergoeding op die duur wordt gebaseerd. Als iedere persoonlijke situatie kan afwijken is de vermelding doelloos en werkt in de hand dat de beslissing omtrent het weigeren van de vergoeding wordt gewantrouwd

Ook een klacht indienen over Alliander?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen