Klacht Alliander: Plaatsing slimme meter gebeurt niet.

Antonwachter

Heb onlangs zonnepanelen laten plaatsen. Liander tijdig (voor plaatsing) op de hoogte gebracht i.v.m. de installatie van een zogenaamde 'slimme meter'. Tijdens de door het bedrijf aangegeven reactieperiode gebeurde er niets. Dus enige tijd daarna telefonisch contact opgenomen. De reactie was dat het bedrijf waaraan de plaatsing was uitbesteed in gebreke was en het verzoek om rechtstreeks een afspraak te maken met bedoeld bedrijf. Dat lukte niet, dus heb mij daarna op het standpunt gesteld dat het Lianders verantwoordelijkheid is om dat bedrijf in te schakelen. Na enige weken (ruimschoots te laat) kwam een werknemer ervan idd langs. Hij was binnen enkele minuten weer weg, want hij kon aan onze installatie niets doen omdat deze te oud was. Ik verzocht hem dit terug te koppelen naar Liander en mij op de hoogte te houden van vervolgstap(pen). Daarna, nu anderhalve maand, werd het stil. Ik vermoed dat ik, zonder actie mijnerzijds, nooit meer iets zou vernemen! Maar hoop d.m.v. deze klacht alsnog het gewenste proces (plaatsing meter) in gang te zetten.

Plaatsing 'slimme meter' binnen 2 weken. Verder zou ik enige compensatie voor alle tijd en moeite die ik in dit proces moet steken op z'n plaats vinden. Ik laat dat laatste aan de hoffelijkheid van Liander over.

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Alliander
    Goedemorgen heer/ mevrouw Schreuder,

We hebben uw klacht in behandeling en nemen zo spoedig mogelijk contact met u op voor een oplossing/antwoord.

Met vriendelijke groet, Liander Webcare Team
    Alliander
    Goedemorgen heer/ mevrouw Schreuder,

Wij hebben dit voor u uitgezocht. De opdracht kon niet uitgevoerd worden omdat er een stalen hoofdzekeringkast zit in uw woning. Wij hebben ervoor gezorgd dat het dossier alsnog opgepakt gaat worden. Wij gaan zelf uw aansluiting aanpassen. U wordt hier binnen enkele weken over benaderd om alsnog de meter verwisseling te laten plaats vinden. Dit had natuurlijk sneller opgepakt moeten worden. Hiervoor onze welgemeende excuses.

Met vriendelijke groet, Liander Webcare Team
    Antonwachter
    Ben blij dat er een reactie van Liander is. Te gelijker tijd vind ik het teleurstellend dat pas gereageerd wordt als er een klacht ligt. Het zou getuigen van klantvriendelijkheid als ook zonder klacht teruggekoppeld wordt. Kan me nu niet aan de indruk onttrekken dat zonder inspanningen mijnerzijds nooit meer iets vernomen zou zijn over plaatsing slimme meter. Maar hoop dat ik mij vergis!

Ook een klacht indienen over Alliander?