Opgelost door Alliander: plotselinge tarief verhoging netbeheer

energiek

Sinds vandaag ben ik er achter gekomen er sinds 1 januari een ander tarief word berekend voor het netbeheer van stroom. ik ben nu anderhalve euro per dag meer kwijt dan in december dat lijkt niet veel maar is toch tussen de 500 en 600 euro per jaar meer dan vorig jaar. Ik heb eerst gebeld met mijn energieleverancier maar die verwees me naar Liander die netbeheerder is. De reden volgens de vriendelijke dame van Liander is dat er in 2013 tijdens het plaatsen is geconstateerd dat er een stroomaansluiting zou zijn van 3 x35 ampere waarvoor een hoger tarief geld. en nu na 2 jaar nadenken vonden ze het tijd dat tarief ook door te berekenen dus €2,03 per dag. De enige manier om dit aan te passen is €133,- betalen om het ampere te laten aanpassen naar 3 x 25 ampere.
Ik kijk nog in de stoppenkast en zie alleen maar 16 ampere stoppen. Ik heb nooit gebruik gemaakt van de 3x35 ampere en zonder enig bericht is het tarief flink verhoogd.

Ik wens niet te betalen voor een aanpassing a €133,- en ik wens niet te betalen voor een aansluiting 3x35 ampere waar ik nooit gebruik van gemaakt heb of zal gebruiken.
Volgens de vorige eigenaar is de aansluiting ooit afgewaardeerd door het toenmalige Nuon door andere stoppen in de kast te monteren en dan zou ik nu na 30 jaar opnieuw moeten betalen voor iets dat ik niet gebruik en nooit gebruikt heb.

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Liander
    Goedenavond,

Ik heb het nagekeken. Ik zie inderdaad dat bij de meterwissel in 2013 geconstateerd is dat er 3x35 ampère aanwezig is. Vanaf dit moment hebben wij dat ook aan de energieleverancier doorgegeven en zouden ze dit hogere tarief in rekening gebracht moeten hebben.

U had op uw afrekeningen van de energieleverancier kunnen zien dat er netbeheerderskosten voor een 3x35 ampère aansluiting betaald werden. Ik vind het echter wel erg vervelend dat u er nu achter komt en destijds niet bent ingelicht over de wijziging.

Ik wil u graag een kosteloze verlichting aanbieden. Zodat u niet de kosten á EUR 133 hoeft te betalen en de kosten voor netbeheer weer omlaag zullen gaan.

Gaat u hiermee akkoord?

Mvg,

Laura Besselink
    Liander Klant & Service
    Hallo mevrouw Besselink,
    Het is tot 1 januari nooit in rekening gebracht en een afrekening krijg ik niet omdat ik een prepaid contract heb waarbij alles digitaal gaat en in die overzichten staat daar niets over.
    Ik ga graag akkoord met het kosten-loos aanpassen en hoop dat u dit zo spoedig mogelijk regelen kan.
    mvr,

G Wanink
    Liander
    Geachte heer Wanink,

Ik zal een opdracht aanmaken voor het kosteloos verlichten. Een collega van mij zal sowieso binnen 10 werkdagen contact opnemen om een afspraak in te plannen. Kan ik het telefoonnummer 0228785574 doorgeven?

Ik zal zelf na de verlichting ook nog telefonisch contact opnemen om te vragen of alles naar wens is verlopen.

Als het telefoonnummer klopt zet ik uw aanvraag door. Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben kunt u altijd e-mailen naar info@liander.nl. Zet u mijn naam dan in de onderwerp regel. Dan komt deze e-mail bij mij terecht.

Met vriendelijk groet,

Laura Besselink
    Liander Klant & Service
    energiek
    Het telefoonnr klopt ik wacht het bericht af
    energiek
    Liander heeft zonder kosten de aansluiting aangepast.
    Dank aan Laura Besselink en Liander voor het snel reageren en regelen!
    energiek
    Snel gereageerd en opgelost top Liander!

energiek

Ook een klacht indienen over Alliander?