Klacht Alliander: ruim 1 maand zonder gas en electra

klacht Liander:
5 augustus is er brand geweest in onze woning. daardoor is er geen gas en electra. wij zijn sinds 5 augustus bijna elke dag met Liander aan het bellen om een aansluiting te krijgen. We hebben inmiddels alle medewerkers al gesproken, vele loze beloftes aangehoord, 5x de foto's doorgestuurd en diverse emails opnieuw doorgestuurd. iedereen gaat t oplossen maar tot op heden zitten we al een maand zonder gas en electra. Een ding gaat wel goed; we hebben gisteren de factuur voor de aansluiting ad € 899,64 ontvangen. Als we deze niet binnen 14 dagen betalen komen er incasso kosten bij.

dat een capabel persoon die toezeggingen kan doen en ze ook nakomt contact met mij opneemt.

Beste heer Slembrouck,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend naar dat dit al zo lang duurt. We doen er natuurlijk alles aan om de aansluiting zo snel mogelijk weer actief te krijgen.
    We zien dat de situatie met de factuur gelukkig is opgelost. We gaan direct voor je op onderzoek uit waar de werkzaamheden spaak op lopen. We streven ernaar om je morgen van meer informatie te kunnen voorzien.

Genia
    finhes1.
    Hoe bedoelt u dat de situatie met de factuur is opgelost?
    groet
    debbie slembrouck
    Beste mevrouw Slembrouck,

Bedankt voor je bericht. We hebben gezien dat er uitstel is verleend op de factuur.
    Op 12 september staan de werkzaamheden gepland. Wij hopen dat alles goed verloopt.

Wij houden het verloop van de werkzaamheden in de gaten. Wij horen graag van je of de werkzaamheden naar tevredenheid zijn uitgevoerd.

Bertine

Beste Bertine,

tot wanneer is het uitstel van het betalen van de factuur?
    Ik neem aan dat wij een financiele compensatie krijgen omdat we inmiddels 6 weken zonder gas en electra zitten. Kunt u aangeven wanneer wij daar een schriftelijke bevestiging van krijgen.

met vriendelijke groet,
    debbie slembrouck
    Beste mevrouw Slembrouck,

Bedankt voor je bericht. Je hebt uitstel op de factuur tot 15 oktober 2019.

Graag horen we wanneer alle werkzaamheden zijn afgerond. We willen eerst dat de werkzaamheden zijn afgerond. Daarna willen wij graag telefonisch contact om de opties voor een compensatie te bespreken.

Sharon
    Beste Sharon,

wat grappig dat je nu aangeeft dat de factuur 15-10-9 betaalt moet worden. gisteren hebben we wederom telefonisch met een collega contact gehad omdat we per mail een aanmaning kregen mbt een foutieve factuur van 15-8-19. de medewerkster gaf aan dat deze factuur eerst betaald moest worden anders ging de reparatie van 12-9-19 niet door ! Als het goed is is deze factuur nu uit jullie systeem gehaald en komt donderdag iemand om ons aan te sluiten op gas en electra. anders heeft mijn man (zelfstandig ondernemer) voor niets vrij genomen. ik zou graag een schriftelijke bevestiging willen hebben dat er daadwerkelijk donderdag iemand komt en dat wij vanaf donderdag as weer gas en electra hebben.

debbie hesp

Beste mevrouw Hesp,
    De factuur is niet uit het systeem gehaald, hij is uitgesteld tot 15 oktober. Morgen 12 september komen wij bij u langs voor de werkzaamheden.
    Willemijn
    Beste Willemijn,

Liander is donderdagochtend geweest en alles doet t weer. jammer dat het 6 weken moest duren (en veel irritatie en onmacht) voordat we weer gas en electra hadden. de factuur hebben we direct betaald. Nu zijn we in afwachting van uw telefoontje ivm de compensatie. Ik neem aan dat we er niet weer 6 weken achteraan hoeven te bellen.

Beste mevrouw Hesp,
    Fijn dat alles het weer doet. We hebben je klacht doorgezet naar ons Klachtenteam en zij zullen binnen 5 werkdagen contact met je opnemen over een compensatie.
    We wensen je voor nu een fijne dag nog.
    Met vriendelijke groet

Willemijn
    Beste Willemijn,

Gelukkig zijn jullie consequent, want ook de afdeling klachten heeft tot op heden geen contact met ons opgenomen. We zijn inmiddels 10 dagen verder. Dit herstelt het vertrouwen in Liander ! Mocht er iemand tijd hebben of servicegericht zijn dan verzoek ik hem/haar contact met ons op te nemen.

groet,
    Beste Renate,

het is inmiddels 2 oktober, maar ik heb nog niets vernomen.
    kunnen jullie niet een brief sturen of een mail?

Beste mevrouw Hesp,

Bedankt voor je bericht. We hebben het nagevraagd aan ons klachtenteam. Ons klachtenteam neemt deze week contact met je op. Mochten ze telefonisch niet te pakken krijgen, zullen ze je een reactie geven per e-mail.

Renate
    Beste Renate,

Dus 16 september zeggen jullie binnen 5 werkdagen. Nadat ik melding maak, zeggen jullie 26 september; morgen. nadat ik wederom melding maak, zeggen jullie nu deze week. En ik neem aan dat 'deze' week een werkweek is; dus uiterlijk morgen.
    Ik ben vol verwachting.

groet,
    Beste mevrouw Hesp,

Bedankt voor je bericht. We begrijpen dat deze situatie veel irritatie en onmacht met zich heeft meegebracht.

We zien dat ons klachtenteam op 27 september een belpoging heeft gedaan. Hierbij hebben zij je voicemail ingesproken. Vandaag zullen zij opnieuw een poging doen. Bij geen gehoor ontvang je een e-mail.

Lotte
    beste dames en heren,

ik weet niet welk telefoonnummer jullie hebben? Kunnen jullie een email sturen waarin een naam van een contactpersoon en zijn/haar telefoonnummer staat. dan bellen wij hem/haar terug.

alvast bedankt.
    Beste Lotte,

ik heb net van mijn man begrepen dat hij inderdaad op zn mobiel is gebeld door Liander (anoniem) met de mededeling dat hij zou worden teruggebeld. Dat is tot op heden niet gebeurd. Als jullie weer bellen en je krijgt de voice mail (hij werkt) laat dan een naam en telefoonnummer achter aub. dan bellen wij terug.

Bedankt voor je bericht.
    We zien dat ons klachtenteam afgelopen vrijdag rond 16:00 uur nogmaals geeft gebeld. Hierbij is ook een voicemailbericht achter gelaten.
    Lotte
    Beste Lotte,

Wij hebben geen voicemail bericht ontvangen. Ik verzoek je vriendelijk het eea op de mail of papier te zetten zodat we toch contact kunnen krijgen.

Groet
    Debbie Slembrouck hesp
    Beste Lotte,

Tot op heden hebben wij niets vernomen. Ik heb vandaag met een collega gesproken. Zij weigerde me door te verbinden met de klachtenafdeling. Ze verzocht mij om een mail te sturen met de klacht. Want dan kan de klachtenafdeling daarop reageren. Ik had aangegeven dat volgens jullie de afdeling klachten mij al 2x heeft geprobeerd te benaderen. Maar zij bleef bij haar standpunt.
    Wederom: kan je mij een telefoonnummer en naam geven zodat ik contact met jullie kan opnemen. Het liefst nog voor 2020.
    Groet
    Debbie
    Hallo........
    kan er iemand reageren.
    Beste Debbie,
    Bedankt voor je bericht. Als het goed is, is er vandaag contact met je opgenomen door het klachtenteam. Klopt dit?

Genia
    finhes1.
    Nee, op mijn voicemail stond Aegon en HDI . Mijn man heeft geen telefoonbericht gehad of voicemail. Thuistelefoon ook niet. Wederom vraag ik naar een naam en telefoonnummer of een belafspraak of e-mail/ brief. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn ?
    Beste Debbie,

Vanmiddag heb je ons gebeld. Er is een terugbel afspraak met je gemaakt voor morgen. Morgen neemt een collega van ons klachtenteam contact met je op.

Beste Janneke,

ik ben vandaag inderdaad terug gebeld door Martijn. Hij gaf aan dat het vreemd was dat ik 14-10 niet doorverbonden was door de klantenservice. (wat overigens geen toepasselijke naam is). vanaf 4-10 vraag ik jullie om een telefoonnummer. die krijg ik niet. Martijn gaf aan dat het telefoonnummer waarmee hij belde geen geheim was...(?)
    volgende week hebben we weer een belafspraak staan.
    groet
    debbie
    Beste Debbie,

Fijn om te horen dat je Martijn gesproken hebt. Wij snappen dat je de naam klantenservice niet echt toepasselijk vindt. Nogmaals onze excuses voor de gang van zaken.

Namens het Liander Webcareteam

Ook een klacht indienen over ?