Opgelost door Alliander: Schade aan houten vloer na vervangen gas en stroommeter

Bauke

Schade aan houten vloer na vervangen gas en stroommeter en foutieve melding gaslek

Schade aan vloer herstellen en kosten foutieve gaslek melding vergoeden.
Deze melding is 27 januari hier gemeld, waarop het Liander Webcareteam een reactie heeft geplaatst dat er binnen 8 weken contact met ons zou worden opgenomen, dit is tot op heden niet gebeurt!
Waardeloos de service van Alliander, ten eerste dat het 8 weken moet duren en dat er daarna gewoon niets aan gedaan word!
Apart melding gedaan bij claimafhandeling@alliander.com, het nummer is 19-2150.

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Alliander
    Beste meneer Mollema,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat u nog niets van onze afdeling claimafhandeling heeft gehoord. Wij hebben navraag gedaan bij de afdeling. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een terugkoppeling.

Annelinde
    Namens het Liander Webcareteam
    Reactie Klachtenbeheer:

Vanuit klachtenbeheer ontvingen wij het bericht dat u vanaf onze kant helemaal niets meer heeft vernomen. Uiteraard zeer vervelend, echter heb ik in onze correspondentie eea nagekeken en zie dat mijn collega u gemaild heeft op 6 februari jl. Daarna zie ik geen reactie meer.
    Heeft u deze mail wellicht niet ontvangen? Volledigheidshalve verwijs ik u naar onderstaande mail.

Met excuses voor de vertraging ivm een technische storing.
    Ik heb de schadeclaim nogmaals bij mijn meerdere voorgelegd. Zij blijven bij het eerder gedane voorstel van €150. Wel kan ik er €50 bij doen vanuit Energiewacht wat de eventuele vergoeding brengt op €200.
    Helaas kan ik niet meer positiever berichten.

Mijn reactie op deze mail:

Zoals in die mail te lezen staat stond er bij als reden vermeld: Met excuses voor de vertraging ivm een technische storing.
    Aan deze mail was dus niet te zien dat dit een bericht was van klachtenbeheer!
    Waarbij ik betreffende afdeling een antwoord heb gestuurd dat de claim was verzonden naar Alliander, hierna heb ik geen reactie terug ontvangen.
    Dan nu het punt dat ik schade aan mijn houten vloer heb veroorzaakt door Liander en daarbij door een foutieve gasmelding extra kosten heb gemaakt.
    De houten vloer bestaat uit een gedeelte vanaf hal t/m kamer en keuken, dit is een hardhouten vloer die 3 jaar terug volledig opnieuw is gelakt.( dit is een Canadees esdoorn hardhouten vloer en geen parket o.i.d.)
    Met andere woorden, je kunt niet een gedeelte van de vloer opnieuw lakken maar je moet de gehele vloer opnieuw doen
    Het Parkethuis heeft een offerte uitgegeven met daarbij de opmerking dat als hij de vloer moet behandelen hij minimaal 3x moet langs komen.
    Schuren, voorbehandelen en aflakken, je begrijpt dat wij helemaal niets kunnen met het bedrag van € 200 wat word geboden.
    En dan hebben we het nog niet eens gehad over de extra kosten die wij hebben gemaakt voor de foutieve gasmelding.

Alliander
    Beste meneer Mollema,

Bedankt voor je bericht.

Fijn om te lezen dat er contact met je is opgenomen. Onze Claimafhandeling zal dit verder met je oppakken. Het Webcareteam kan hierin helaas weinig betekenen.

Ik hoop dat je samen met onze Claimafhandeling tot een passende oplossing komt. Ik wens je een hele fijne dag toe. Blijf gezond.

Linsy
    Namens het Liander Webcareteam

Bauke
Ik wacht nog op een reactie van Claimafhandeling. Het Liander Webcareteam reageert uitstekend, daarvoor mijn complimenten, het gedeelte van Klachtenbeheer en Claimafhandeling is juist verantwoordelijk voor de juiste afhandeling en daar gaat het zo lijkt het mis! Na enige tijd heeft Liander mij telefonisch benaderd en mij een schadevergoeding voorgesteld, hier ben ik akkoord mee gegaan. Het overeengekomen schadebedrag is inmiddels overgemaakt en bijgeschreven op mijn rekening.

Ook een klacht indienen over Alliander?