Opgelost door Alliander: Schade stroomstoring

Ali

Tussen 09:35 en 14:10 (marge 5 minuten max) was er hier geen stroom, niet bij mij (postcode 2111 WN) en niet in wijde omgeving. Hierdoor kon ik als thuiswerker niet werken en ik zal een aantal spullen uit koelkast en vriezer moeten weggooien. Daarnaast kon ik noch mobiel noch gewoon bellen. Ik neem aan dat ik recht heb op een zekere (forfaitaire) schadevergoeding.

Ik wens compensatie

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Liander
    Geachte heer Balledux,Bij bepaalde stroomstoringen komt u in aanmerking voor een compensatieregeleing. Omdat deze stroomstoring ontstaan is in het hoogspanningsnet geldt deze regeling niet. U heeft de mogelijkheid om via onze website (www.liander.nl) een schadeclaim in te dienen. Deze claim wordt beoordeeld door onze juridische medewerkers. Zij bepalen of u recht heeft op een schadevergoeding. Met vriendelijke groet,Liander Webcare medewerker
    Ali
    Zie http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/energie/stroomstoring/schadevergoeding-stroomstoring/waarin gewoonweg wordt gesteld dat er ongeclausuleerd recht is op schadevergoeding.Als ik de compensatietekst probeer op te zoeken vind ik:
    http://www.energiewereld.nl/nieuws/per-1-april-meer-vergoeding-bij-stroomuitvalAls dat de juiste is leid ik af dat ik uw antwoord fout is. Zowel voor de kleine zakelijke gebruiker als een huishouden is de compensatie >0.
    Liander
    Geachte heer Balledux,Voor meer informatie over de stroomstoring van afgelopen vrijdag, wil ik u graag verwijzen naar de volgende link (wij geven hier tevens antwoord of de compensatieregeling van kracht is en wat de precieze richtlijnen hieromtrent zijn); https://www.liander.nl/storingen/stroomstoring-noord-holland-flevoland#/storingen/stroomstoring-noord-holland-flevoland/?ref=10219&_suid=1427893389700042404600734418124. Wat betreft de inhoud van uw vriezer; u heeft de mogelijkheid om een schadeclaim in te dienen. Over de uitkomst hiervan kunnen wij helaas geen uitspraken doen. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet,Liander webcare medewerker
    Ali
    Dank u wel. Ik heb ACM verzocht na te gaan of U / Liander af kan wijken van de landelijke schaderegeling zoals die vastgesteld is door de Energiekamer of dat deze de facto dwingend recht is.
    Ali
    ACM heeft me verwezen naar hun info die op zich aansluit bij de Liander teksten: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/loket/afnemers-van-energie/elektriciteit/vergoeding-bij-stroomstoringen/Kennelijk is zowel de tekst van de Consumentenbond op http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/energie/stroomstoring/schadevergoeding-stroomstoring/ als die van Energiewereld http://www.energiewereld.nl/nieuws/per-1-april-meer-vergoeding-bij-stroomuitval niet volledig c.q. onjuist.
    Ali
    Liander heeft juridisch gezien correct geantwoord en daarom heb ik de score met 1 verhoogd. Een verwijzing naar de (neutrale) ACM site ipv de eigen (kopie) teksten had e.e.a. wel bespoedigd. Afgezien daarvan ben ik nog steeds pissig over de situatie dat Liander er 2,5 uur langer over deed om de stroom hier te herstellen dan bij onze buurgemeente en dit allemaal kan zonder vergoeding alleen maar omdat de storing zat in het hoogspanningsnet.

Ali

Ook een klacht indienen over Alliander?