Klacht Alliander: Sinds de installatie van slimme meter is mijn gasrekening 6 keer hoger dan vorig jaar,terwijl ik zeker weten minder heb vernruik

SHRI

Vorig jaar was mijn gas rekening vrij redelijk,ondanks de zeer koude en strenge winter, in februari heeft liander een "slimme meter"geinstalleerd,dit jaar moet ik 500 euro bijbetalen? terwijl ik dit jaar zeker weten minder gestookt heb,aangezien de winter zeer zacht was en ik vaak een weekendje weg ben geweest.ik heb Liander hierover gebeld,hun antwoord is:er kan iemand naar de meter komen kijken,maar als hij niet kapot is moet u zelf de kosten betalen,bijna 400 euro.Dit voelt als de reinste afpersing,ik weet zeker dat de rekening niet klopt,maar zoderekt komt iemand kijken en zegt dat er niets aan de hand is(ook al is de meter deffect,dit kan ik namelijk zelf nooit weten en moet hun woord geloven) en laat me zitten met een slimme meter(slim voor liander ,ja),en dan moet ik en te veel gas en de rekening van de monteur betalen,of ik blijf met een kapotte meter zitten ,hou me mond en betaal gewoon alleen te veel gas

Ik wil graag dat mijn slimme meter word nagekeken,dat mijn rekening van vorig jaar word onderzocht en als ze die slimme meter ijken dan wil ik graag mijn oude meter terug,kosteloos want niemand heeft mij gevraagd of ik een slimme meter wilde,ik heb er ook niet om gevraagd en na deze schrik van de rekening en de blackmail van liander om het na te kijken wil ik deze meter echt niet, is mijn vertrouwen als consument compleet weg,ik denk zelfs als die slimme meter deffect is zou liander nog zeggen dat er niks aan mankeert zodat ze nog meer poen die ik niet heb aan me kunnen verdiennen en me elk jaar met een veel te hoge rekening kunnen laten zitten

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Liander
    Geachte mevrouw van Rooij,Excuses voor de late reactie. Wij willen uw situatie graag beoordelen. Wij nemen binnen 10 werkdagen telefonisch contact met u op. Met vriendelijke groet,Liander Webcare medewerker.

Ook een klacht indienen over Alliander?