Klacht Alliander: Slimme meter werkt niet naar behoren.

Klachtnummer
# 623649
Gebruiker
Slimmemeter#3
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Werking Slimme elektra meter.
De Slimme meter zou elke dag worden uitgelezen en de meterstanden zouden dan elke dag op te vragen zijn bij de app van de energie leverancier.
Nu zijn met ingang van 1 oktober de elektra prijzen weer behoorlijk gestegen en ik als klant vindt het dan erg belangrijk om op zeer korte termijn inzicht te kunnen krijgen in het verbruik en de daarbij behorende kosten. Tot 6 oktober was mijn slimme meter niet uit te lezen wegens storing en wanneer er iets gemeld word zijn de kosten niet in verhouding met de daadwerkelijke kosten. Deze gang van zaken ervaren wij als zeer vervelend omdat de meter ons inziens niet werkt naar behoren. Wij zouden dan ook graag zien dat de meter naar behoren gaat werken in een tijd waarin de energie in zeer korte tijd almaar duurder wordt.

Gewenste oplossing

Actie ondernemen dat de meter elke dag wordt uitgelezen en dat de gegevens dan door de klant uitgelezen kunnen worden.
Daarbij is het ook misleidend dat de kosten die berekend worden bij de gebruikte kwh nog geen vierde bedragen van de werkelijke kosten.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Alliander?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen