Klacht Alliander: Stoppen sloegen niet af en apparaten doorgebrand

Liander

Beste Aliander,

In september kregen wij een zogenaamde slimme meter. In een paar weken tijd gingen opeens 4 (vrijwel) nieuwe apparaten stuk (verschillende stopcontacten, verschillende groepen). Na veel mailen, bellen en uiteindelijk na het plaatsen van een klacht is eindelijk de meter weer vervangen door een gewone digitale meter. Daar zijn wij blij mee. Afgelopen weken geen problemen meer gehad. Twee heren van de fa. Hak / Liander die de meter plaatsten constateerde dat onze stoppenkast er goed uit zag. We hebben nog gevraagd of zij de stopcontacten door wilde meten, maar dat had volgens hun geen zin. Ze controleerde of met de nieuwe meter de stoppen automatisch uitsloegen als er kortsluiting zou zijn en dat ging nu goed. Met de zogenaamde slimme meter gebeurde dat namelijk niet; de apparaten zijn gewoon doorgebrand!!! Ik wil deze apparaten daarom dus vergoed krijgen. We spreken dan over een vergoeding van de 4 apparaten die het hebben begeven (haarföhn bon nog niet teruggevonden maar was dacht ik 39,95 euro, twee blenders a 69 euro bon aanwezig en stofzuiger 197,99 bon ook aanwezig) van in totaal 346,89 euro.

Graag jullie bevestiging dat we dit vergoed krijgen.

Met groet,
Nannette

Wij willen een vergoeding van de apparaten die zijn doorgebrand doordat de stoppen niet uitsloegen die paar weken dat wij een zogenaamde slimme meter hadden

Alliander
    Beste mevrouw Bosman,

Bedankt voor je bericht. Helaas was je vorige bericht gesloten. Hierdoor konden wij niet op je reageren. We hebben je vorige week meermaals geprobeerd te bereiken. Dit is ons helaas niet gelukt.

Op jouw verzoek is er een digitale meter geplaatst. Goed om te horen dat jullie hier blij mee zijn! De aannemer heeft destijds de aansluiting gecontroleerd. Hier zijn geen fouten in ontdekt. De apparaten zijn niet door toedoen van de slimme meter stuk gegaan. Helaas kunnen wij dan ook niet bevestigen dat wij deze gaan vergoeden. We begrijpen dat dit teleurstellend nieuws is. Als je je hierin niet kunt vinden, dan kan je een schadeclaim indienen. Ga naar www.liander.nl/schadeclaim. De afdeling 'Claimafhandeling' zal jouw verzoek beoordelen en beantwoorden.

Emily

Namens het Liander Webcareteam

Liander
Geen (ja, dat ik een claim in kan dienen via de website van Liander)

Ook een klacht indienen over Alliander?