Klacht Alliander: te lage compensatievergoeding

Mark Zijdemans

na de lange energiestoring van 29 april in Zuidoost heb ik geduldig op de beloofde compensatie gewacht. De storing duurde van 00.45 tot ergens tussen 9.00 en 9.30. Dat is 8 uur en 15-45 minuten. Goed voor een vergoeding van 55 Euro.
Liander blijkt niet goed te kunnen rekenen, want die komen miraculeus op 7,7 uur uit. Laat dat nou net onder de 8 uur liggen en 20 Euro per huishouden schelen. Dat is een bak geld op alle getroffen huishoudens, maar mag natuurlijk geen argument zijn om dan maar de duur onjuist vast te stellen. Ik heb een aantal maal geprobeerd hierover met hun klantenservice te bellen, maar dat is lastig en kostbaar gezien de tijd dat je in de wacht staat en niet geholpen wordt. Uiteindelijk maar opgehangen.

ik wil een juiste compensatievergoeding, dus 20 Euro erbij. Een schande dat het zo loopt na bijna 9 uur ongemak van niet werkende electriciteit.

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Alliander
    Beste Mark,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je aangeeft dat je het er niet mee eens bent.

Wij hebben een opdracht uitgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Zij gaan een herberekening maken en zullen hierover contact met je opnemen. Dit zal uiterlijk 10 werkdagen duren.

Suzanne
    Namens het Liander Webcare team.

Ook een klacht indienen over Alliander?