Klacht Alliander: Veel te hoge rekening!

DGerrie

Liander

Na een hoge rekening voor het herstellen van onze gasleiding heb ik geprobeerd bij Liander verhaal te halen.
Na circa een maand is het me gelukt contact te leggen.
Dit overigens nadat ik het verhaal via Facebook had gepost.
Hiervoor had ik al meerdere malen gebeld en 4 mails gestuurd.

Mijn vragen waren over de berekende uren en over de administratie kosten.
Er kwamen die dag 2 monteurs om in een meterkast van circa 60 breed te werken
Dit was volgens hun voorgeschreven.
Ok, aan de regels kan je niks veranderen.

De monteurs waren gelukkig in de buurt werd er toen gezegd.
Echter toen de rekening kwam is er naar mijn inziens te veel berekend.
Misschien waren de Reistijden naar Limburg. Dan klopt de rekening namelijk,
echter om privacy redenen kunnen ze niet zeggen waar ze vandaan komen en heen gaan. Dus de uren kunnen dus eigenlijk nooit worden verklaard!

Ook zijn de uren verdeeld over normale werktijden en uren gemaakt na normale werktijd. De dure tijd ging 16:30 in en dit koste ipv 70 euro, 100 euro.
Wanneer de dure tijd ingaat ligt aan de monteur zijn reeds gemaakte uren die dag!
Dus je kan geluk hebben of pech zoals in ons geval. Ook is dit helemaal niet na te wijzen, of laat Liander dan een nieuwe monteur inzetten, als de andere monteur al aan zijn uren zit.

Het derde punt waren de administratie kosten van 100 euro! Ik vroeg al of de Heer Moszkowicz tegenwoordig bij de administratie van Liander werkt.
Dit klopte niet maar ze moesten in ons geval de aansprakelijk onderzoeken.
Echter in de mail ervoor werd er direct gezegd dat wij schuldig zijn en zij de gedupeerde. Dus dat betekend dat er niets onderzocht moest worden.
Toen ik daarop inging zeiden ze dat de administratie kosten berekend worden aan de hand van de werkuren!
Ook hadden de monteurs alles al in hun betaalde werkuren geadministreerd.

Het komt erop neer dat ze bij Liander alles kunnen maken omdat ze de enige netbeheerder zijn. De antwoorden en afwijzingen zijn uit de lucht gegrepen om maar zo snel mogelijk van de klant af te zijn!

Deze monopoly moet eens beter met zijn klanten omgaan!

Exacte kosten verklaring en deel geld terug

Wij vinden dat Alliander hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Alliander
    Geachte heer Eijlers, Wij nemen uw klacht opnieuw in behandeling en komen hierop terug bij u. Met vriendelijke groet Liander webcare team.
    Alliander
    Geachte heer Eijlers,

Onze juridische afdeling geeft aan dat ze op 9 en 13 december uitgebreid de kosten en wijze van herstel voor u uiteengezet hebben. Ook hebben ze u al aangegeven dat de reguliere incassoprocedure voor deze werkzaamheden gevolgd zal worden. Daarnaast hebben ze u geadviseerd contact op te nemen met uw verzekeraar.
    Wij kunnen hierin verder niets voor u betekenen.

Het Liander Webcare team

DGerrie
Ze zeggen dat het uitgebreid uitgelegd is. Echter het belangrijkste, het aantal uren incl aan reis en afreis kunnen ze niet vertellen ivm privacy van de monteurs. administratie kosten 2 x anders uitgelegd. ze vertellen het zo dat het voor hun goed uitkomt Zo komen ze er erg gemakkelijk van af. Een schande dit bedrijf

Ook een klacht indienen over Alliander?