Opgelost door Allianz Direct: AllSecur neemt me niet serieus

content Opgelost

[11-02-2017] verzekering
afgesloten bij AllSecur.kreeg een melding dat ik voorlopige dekking had

[13-02-2017] ontvang een
sms van AllSecur dat ik afgewezen ben. Vol verbazing bel ik de klantenservice
met de vraag waarom ik ben afgewezen. medewerker geeft aan dat ze dit niet mag
zeggen aan de telefoon en dat ik maar n
mailtje moet sturen.Na ophangen heb ik meer vraagtekens.tik een mail en
stuur deze naar Allsecur en krijg zoals ze adverteren binnen 2 werkdagen
antwoord

[14-02-2017] maar deze
beantwoording is zeer vaag:

Iedere verzekeringsmaatschappij heeft zijn eigen
acceptatiegrenzen.Helaas valt u buiten de acceptatiegrenzen met de aanvraag
voor uw auto met kenteken XX-XX-XX.Dit is de reden dat uw polis niet
geaccepteerd wordt

Email geeft nog steeds
geen antwoord op waarom.Dus ik denk,misschien was ik niet duidelijk:

Deze beantwoording is ontzettend vaag.Graag concreet
aangeven wat de acceptatie-punten zijn en waarop ik niet pas.Ik moet nu aan
andere verzekeraars uitleggen dat ik (voor het eerst in mijn leven) ben
geweigerd voor een verzekering en wat de exacte redenering is.Alvast bedankt!

[15-02-2017] Ik ga er
vervolgens vanuit dat ik nu wel een email met juiste redenering krijg.Tot mijn
stomme verbazing ontvang ik deze email:

Helaas kunnen wij u niet accepteren omdat u buiten ons
risicoprofiel valt die wij wensen te verzekeren

[16-02-2017] word niet
serieus genomen,laatste keer proberen:

Ik heb het idee dat jullie de mail niet goed hebben
gelezen. Ik vraag heel duidelijk om aan te geven wat de acceptatie-punten zijn
waarop ik ben afgewezen.Uit jullie motivering kan ik niets op maken. (heeft het
met de auto te maken of met mijn persoon, etc..) Graag aangeven wat de punten
zijn waardoor ik niet in het risicoprofiel val! Ik heb recht op een gemotiveerde
afwijzing, en geen vage/brede uitleg. Bij nogmaals ontwijken (want zo voelt
dat) van mijn vraag, ben ik van plan om het via een klachtencompas en/of social
media te doen.Vaak reageren jullie collega's van de social media wel goed op
duidelijk gestelde vragen en casussen.Dank!

[21-02-2017] inmiddels 5
dagen verder en heb nog steeds geen antwoord,terwijl er normaal gesproken
binnen 2 werkdagen wordt geantwoord.ben niet te spreken over de klantenservice
en al helemaal niet over de mail-correspondentie

aangeven waarom ik ben afgewezen.
heb 3 schadevrije jaren opgebouwd,daarvoor nette lease-rijder ,nooit een rijontzegging of dergelijke ontvangen,sinds 18e rijbewijs en kom altijd betalingsverplichtingen na

Allsecur
    Beste Ozpinar,

We hebben je klacht in behandeling genomen. Binnen twee werkdagen ontvang je hierop een reactie.

Sjoukje namens het Allsecur Klachtenteam
    Ozpinar
    prima, ik wacht af. mvg,
    Allsecur
    Beste Ozpinar,

Allereerst vind ik het vervelend om te lezen dat je het gevoel hebt dat je niet serieus genomen wordt. Dit is geenszins onze bedoeling. Naar aanleiding van je bericht heb ik de afdeling Acceptatie gevraagd om een inhoudelijke reactie te geven op de afwijzing van je verzekeringsaanvraag. Omdat deze reactie noodzakelijkerwijs privacygevoelige informatie bevat, ontvang je deze reactie per e-mail. We hebben de reactie gestuurd naar het e-mail adres dat je bij de aanvraag bij ons hebt opgegeven.

Sjoukje namens het Allsecur Klachtenteam
    Ozpinar
    ik heb de email ontvangen. jammer dat het uiteindelijk via klachten-compas moest, maar ik heb na 9 dagen inhoudelijk antwoord. ik ga nu in op de inhoudelijke kant van het verhaal.

email: Wij hebben op 11 februari 2017 via Independer uw aanvraag ontvangen voor de autoverzekering van uw auto met kenteken XXXXXX. Na onderzoek hebben wij ontdekt dat u uw mededelingsplicht niet bent nagekomen. Wij leggen u uit wat dit betekent.
    Bij de aanvraag van deze verzekering heeft u een aantal vragen beantwoord. Deze vragen zijn duidelijk en niet voor misverstand vatbaar. U heeft op de vraag "Heeft u de laatste 3 jaar auto schade (m.u.v. ruitschades) gehad of veroorzaakt?" Nee geantwoord. Na onderzoek blijkt dat er wel sprake is van een schadeverleden. Dit betekent dat u uw mededelingsplicht niet bent nagekomen.

Vertrouwen is de basis van verzekeren. Omdat u uw schadeverleden niet heeft opgegeven, hebben wij geen vertrouwen in uw verzekeringsaanvraag. Om die reden hebben wij uw aanvraag afgewezen.
    ---
    net zoals dat jullie collega's bij de klantenservice herhaaldelijk mijn duidelijke en niet voor misverstand vatbare vragen niet hebben begrepen, had ik destijds uit deze vraag begrepen dat het om veroorzaakte schade ging, die dus geen effect heeft op mijn schadevrije jaren en premie. Ik had geen schade veroorzaakt bij een ander en ben benieuwd of het nu gaat dat ik een keer door een ander schade heb gehad. ik heb je collega een email gestuurd en wacht op zijn reactie.
    AllSecur had ook kunnen bellen om dit te bespreken, dan zouden we er al snel achter komen dat het om een misverstand ging. net zoals jullie collega's een paar keer mijn vraag niet begrepen.
    Ozpinar
    inmiddels heb ik mijn antwoord.
    alleen jammer dat het lang heeft geduurd, maar je merkt wel de meerwaarde van sites zoals klachtencompas. en er is (in veel gevallen) ook een (positief) verschil tussen medewerkers van een bedrijf die actief zijn op zulke sites en degene die telfoontjes/mailtjes beantwoorden.

Ozpinar
heb mijn antwoord. zit uiteindelijk bij een andere verzekeraar. betaal zelfde premie-bedrag, vergelijkbare dekking en heb als extra pech-hulp. geen achteruitgang, alleen jammer dat het zo liep.

Ook een klacht indienen over Allianz Direct?