Klacht Allianz Direct: Binnen 1,5 maand verzekering beëindigd en niet meer terug te draaien

Rob

Onze verzekering is beëindigd omdat wij per ongeluk de 2de factuur eerder hebben betaald dan de eerste, hierdoor bleef de eerste openstaan. Helaas zijn de herinneringen in de ongewenste email beland waardoor we die niet gezien hebben. Nu wordt de verzekering dus beëindigd en daar kunnen we niets meer aan doen en we mogen nooit meer een nieuwe verzekering meer bij hun afsluiten. Ik heb een half uur met hun aan de telefoon gezeten om alles uit te leggen, maar dit is hun kei harde beleid blijkbaar. Waar is de tijd gebleven dat bedrijven blij zijn met klanten. Zeker in deze tijd zou je iets meer begrip verwachten.

Wij hopen hiermee, dat het bedrijf zich bewust wordt dat dit echt belachelijk is en hun beleid zullen aanpassen om frustraties en problemen bij nieuwe klanten weg te nemen.

Allianz Direct
    Beste Rob,

Ik begrijp dat je alle intentie hebt gehad om (op tijd) te betalen, maar dat er alleen verwarring is ontstaan tussen de eerste en de tweede premiebetaling. Ik vind de beslissing van de klantenservice dan ook te kort door de bocht geweest.

Om die reden hebben de (interne) notitie van de betalingsachterstand weggehaald, zodat je in de toekomst gewoon weer verzekeringen bij ons kunt aanvragen. De beëindiging van de woonverzekering zal niet worden meegenomen in de beoordeling van een aanvraag. Ook bij een andere verzekeraar hoef je niet op te geven dat je verzekering bij ons beëindigd is.

Ik hoop dat dit een goede oplossing voor je is en dat we je in de toekomst nog eens terug mogen zien als klant.

Sjoukje namens het Allianz Direct Klachtenteam

Ook een klacht indienen over Allianz Direct?