Klacht Allianz Direct: Gebrekkige informatie en zeer trage reactie snelheid op verzoeken

Klachtnummer
# 451265
Gebruiker
rick25
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik ben all-risk verzekerd en iemand is tegen mijn geparkeerde auto aangereden. Schade gemeld bij Allianz en ging gelijk terug naar -5 schadevrije jaren, ondanks dat de schade niet mijn fout is. Vervolgens is er gebrekkige tot geen informatie aan mij verleend over hoe ik de schade verder kon afhandelen. Antwoord liet minimaal een week tot 3 weken op zich wachten! Na 3x per mail gemeld te hebben dat ze mijn schadevrije jaren moeten aanpassen naar 0, aangezien ik de schade zelf ga afhandelen is dit nog steeds niet gebeurt.

De oplossing

Mijn schadevrije jaren weer terugzetten naar wat het was voor de schademelding.

1 reactie

  1. Auteur
    Allianz Direct
    Datum
    Beste rick25,

    Allereerst vind ik het jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over hoe Allianz Direct jouw schade heeft opgepakt. Schade, zeker door toedoen van een ander, is al vervelend genoeg. Ik begrijp dat je de schade niet meer bij ons of bij het Waarborgfonds wilt claimen. We hebben je schadevrije jaren aangepast naar 1 jaar per 15 juni 2020. Je nieuwe verzekeraar kan je schadevrije jaren inzien in Roy-data. Daar hoef je verder niets voor te doen.

    Met vriendelijke groet,

    Sjoukje namens het Allianz Direct klachtenteam

Ook een klacht indienen over Allianz Direct?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen