Klacht Allianz Direct: Leeftijdsdiscriminatie?

Klachtnummer
# 643816
Gebruiker
Motoboos
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik krijg een schrijven dat de verzekering van mijn motor stopt ivm acceptatie beleid?
Ik ben 75 jaar en heb nog nooit een schade gehad en of veroorzaakt en rij al minstens 25 jaar op de motor.
Gelukkig ben ik nog top fit maar ga geen jaren meer motor rijden 2-3 jaar?
Is het leeftijdsdiscriminatie??

Gewenste oplossing

Ik wil gewoon mijn verzekering nog een aantal jaren voort zetten en ik bepaal zelf wanneer ik stop

3 reacties

  1. Auteur
    Allianz Direct
    Datum
    Beste meneer Dekker


    Bedankt dat u de moeite neemt om uw klacht met ons te delen. Uw mening is belangrijk voor ons en geeft ons de kans onze service te verbeteren. Natuurlijk gaan wij graag aan de slag.
    Wel valt het mij op dat je aangeeft dat het gaat om een motorverzekering. Op dit moment heeft u de klacht ingediend bij Allianz Direct, wij bieden alleen particuliere auto, woon en reisverzekeringen aan maar helaas geen motorverzekering. Allianz Nederland Schadeverzekeringen biedt dit wel echter zijn zij een andere verzekeraar. Mocht de klacht zich dus aan hen richtten zal deze naar hen doorgestuurd worden voor verdere behandeling.

    Mag ik u vragen om u polisnummer zodat wij dit na kunnen gaan en uw klacht verder kunnen behandelen? Alvast bedankt!


    Met vriendelijke groet,

    Anne
    Namens het Allianz Direct Klachtenteam
  2. Auteur
    Motoboos
    Datum
    Mw/Mh
    Mijn polis nummer is AN 9001405551van mijn motor.
    Is het de bedoeling dat ik uit de verzekering wordt gegooid omdat ik 75 jaar ben!!
    Ik heb nooit schade gehad en of geclaimd
    Verder ben ik kern gezond fiets dagelijks 40-50 km en loop 10-15 km
    En ik ben van plan om nog 1-2jaar te rijden op de motor maar zo gauw ik het niet meer verantwoord vind stop ik ermee
    Vr gr j Dekker
  3. Auteur
    Allianz Direct
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Motoboos,

    Bedankt voor jouw reactie. Aan het polisnummer te zien betreft dit een Allianz Nederland polis. Wij kunnen je helaas hier niet verder mee helpen. Het Allianz Nederland klachtenteam is te bereiken via https://www.allianz.nl/zakelijk/contact/klacht-indienen/formulier.html

    Ik hoop dat je via deze weg naar tevredenheid kan worden geholpen.

    Met vriendelijke groet,

    Anne-Roos
    namens het Allianz Direct klachtenteam

Ook een klacht indienen over Allianz Direct?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen