Klacht Allianz Direct: Maandpremie: bestaande vs. nieuwe klant

DvdK83

Ik merkte op dat mijn premie met € 10,31 gestegen is (van € 57,76 naar € 68,07). Dit betekent een exorbitant hoge stijging van 15%. Op advies van een Allsecur-klantenservicemedewerker ben ik gaan kijken op Independer.nl. Hieruit kwam naar voren dat als ik mij als nieuwe klant bij jullie zou registreren dat ik een maandpremie van € 49,33 zou gaan betalen. Dit zou betekenen dat als ik mijzelf als nieuwe klant bij Allsecur zou registreren dat ik € 18,74 per maand (€ 224,88 per jaar) minder zou gaan betalen, dan ik nu (als bestaande klant) - let op! Met dezelfde voorwaarden op hetzelfde adres.

Ik schrijf expliciet bestaande klant, omdat ik mij trouw acht aan Allsecur (en daarmee netjes iedere maand mijn premie betaal). Ik snap niet dat ik als bestaande klant 1/3 meer betaal dan een nieuwe klant?!.

Ik heb vervolgens gebeld met de klantenservice. Zij vertelde mij dat er voor nieuwe klanten dagelijks gekeken wordt naar premies en dat daarom de premies enorm kunnen verschillen (en ze krijgen nieuwe-klanten-korting). Zij gaf daarbij ook aan dat mijn premie (als bestaande klant) per jaar wordt vastgesteld. Als het om een paar euro zou gaan had ik geen actie ondernomen, maar het betreft 1/3!!!

Ik heb nog aangegeven dat ik dan graag mijn berekening plaats laat vinden in de zomer... want logisch gezien gebeuren in de zomer minder ongelukken en inbraken (gezien er minder mensen (met de auto) op de weg zijn en dat het langer licht is, waardoor inbreken in auto’s ook wat lastiger is) zijn, dan in de winter. Ik snap niet dat twee mensen met eenzelfde auto op hetzelfde adres, verschillende premies kunnen hebben (omdat de ene nieuw is, en de ander bestaand... omdat de ene zich in mei aanmeldt, en de ander in Januari).

Ik snap echt als het enkele centen/euro's verschilt, maar een verschil van 1/3?! Dat kan echt niet! Ik verwacht een passende oplossing.

Allsecur
    Hoi DvdK83,

Bedankt voor het delen van jouw klacht. Wij gaan eens goed kijken wat er nou precies gebeurd is met jouw premie en we zullen over uiterlijk twee werkdagen reageren op je klacht!

Joost van het Allsecur Klachtenteam
    Allsecur
    Beste DvdK83,

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd in reactie op jouw e-mails. Nogmaals wil ik aangeven dat ik het heel erg vind dat je zo'n vervelende ervaring met onze klantenservice hebt gehad. Mocht je nog vragen hebben over mijn e-mail, hoor ik graag wanneer ik contact met je op mag nemen.

Sjoukje namens het Allsecur Klachtenteam

Ook een klacht indienen over Allianz Direct?