Klacht Allianz Direct: Misleid met schadevrije jaren bij afsluiten verzekering
Details
Klacht
Ik heb onlangs een autoverzekering afgesloten bij AllSecur. Omdat ik van Lease kom, staan mijn schadevrije jaren niet in het landelijke systeem. Ik heb echter wel aantoonbaar een verklaring van mijn Leasemaatschappij dat ik de afgelopen 2 jaar geen schade heb gemeld.Voor het afsluiten met AllSecur gebeld en er werd bevestigd dat ik op basis van deze verklaring recht had op 2 schadevrije jaren. Nu de verzekering is afgesloten komt de aap uit de mouw en wordt ik terug gezet naar 0 jaren vanwege een vaag verhaal over een kleine schade in 2016. Die staat ook in de verklaring, maar dat is dus van 2016 (inmiddels bijna 3 jaar geleden).
Als je ze belt komen ze met een vage formule over hoe ze die jaren toekennen, maar dat wordt nergens vermeld (ook niet in de voorwaarden). Dit is mijns inziens pure misleiding!
Gewenste oplossing
Ik verwacht dat de schadevrije jaren conform de verklaring en conform de verstrekte informatie worden toegekend.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.