Klacht Allianz Direct: Onterechte dossiersluiting, premieverhoging en schadevrije jaren verlaging

Carlijnhuizenga

Ik heb een schade aangemeld bij Alliance Direct.
Iemand is in de autowasstraat op de rem gaan staan en heeft hierdoor schade veroorzaakt aan mijn auto. (doordat mevrouw meermaals op de rem is gaan staan, is ze over de rollen heen geschoten, is terug gegaan over de rollen waardoor ze in contact kwam met mijn auto. Mijn auto heeft haar auto vervolgens door de wasstraat gedrukt. Hierbij is schade aan mijn auto ontstaan.
Ik heb de documenten geupload, de schade laten herstellen, bij een bij Alliance aangesloten bedrijf, en krijg nu melding dat het dossier is gesloten.
Alliance heeft mijn premie verhoogd, mijn schadevrije jaren verlaagd en daarmee is de kous af. Ze hebben niks verhaald. Krijg ze vervolgens maar eens aan de veren, dat lukt je niet. Schandalig.
Ik wil dat ze alsnog schade gaan verhalen bij de tegenpartij, heb je hier nu een dure allrisk verzekering voor?

Ik wil zo spoedig mogelijk worden teruggebeld én dat ze de schade gaan verhalen op de tegenpartij.

Allianz Direct
    Beste,

Bedankt dat je de moeite neemt om je klacht met ons te delen. Jouw mening is belangrijk voor ons en geeft ons de kans onze service te verbeteren.

Wat kun je van ons verwachten?
    We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je straks weer helemaal tevreden over ons bent. We gaan zorgvuldig met je klacht om en zorgen voor een helder en volledig antwoord. Daarom kunnen we je bericht niet direct beantwoorden. We gaan eerst goed uitzoeken wat er is gebeurd. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie, maar uiterlijk over veertien dagen. Als we toch wat meer tijd nodig hebben, laten we je dit natuurlijk weten.

Bas
    Namens het Allianz Direct Klachtenteam
    Allianz Direct
    Allianz Direct 29 juli

Beste mevrouw Huizinga,

Bedankt voor het delen van jouw klacht. Wij waarderen het dat je de tijd neemt om de klacht met ons te delen, zo kunnen wij onze werkwijze verbeteren! Ik ben in jouw gegevens gedoken en zou graag de klacht willen bespreken, ook al heeft onze reactie lang op zich laten wachten.

Allereerst mijn excuses voor de late reactie op deze klacht! Misschien heb je inmiddels al iemand gesproken of is de reden waarom je de klacht hebt ingediend al opgelost. Toch zou ik graag willen weten of ik nog iets voor je kan betekenen.

Ik heb je op 26 juli en vandaag 29 juli geprobeerd te bellen op het nummer dat bij ons geregistreerd staat, maar kreeg je helaas niet te pakken. Wil je teruggebeld worden over deze klacht? Laat dan weten op welke doordeweekse dag tussen 9:00 en 16:00 uur voor jou uitkomt, dan maken we via deze weg een terugbelafspraak.

Wil je liever een inhoudelijk antwoord op de klacht via de e-mail? Laat het ons weten! Dan zorgen we dat er een passende reactie volgt.

Mocht je hier verdere vragen over hebben, zie ik je reactie graag binnen 14 dagen tegemoet. Bij uitblijven van een reactie wordt het klachtendossier gesloten.

Allianz Direct​

Remie
    Klachtenbehandelaar

Ook een klacht indienen over Allianz Direct?