Klacht Allianz Direct: Slechte communicatie

A. Lemaire

De online schademelding werkt niet omdat de beschikbare opties niet passen bij mijn situatie.
Geen reactie op de email die ik hierover zond.
Chatten kan niet over schade (waarom deze optie dan überhaupt geven)
Telefonisch zeer slecht bereikbaar.

Ik wil een reactie op mijn email. En ik zou graag zien dat men wat deed aan de online multiple choice quiz.

Allianz Direct
    Beste A. Lemaire,

Bedankt dat je de moeite neemt om je klacht met ons te delen. Jouw mening is belangrijk voor ons en geeft ons de kans onze service te verbeteren.

Wat kun je van ons verwachten?
    We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je straks weer helemaal tevreden over ons bent. We gaan zorgvuldig met je klacht om en zorgen voor een helder en volledig antwoord. Daarom kunnen we je bericht niet direct beantwoorden. We gaan eerst goed uitzoeken wat er is gebeurd. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie, maar uiterlijk over veertien dagen. Als we toch wat meer tijd nodig hebben, laten we je dit natuurlijk weten.

Michelle
    Namens het Allianz Direct Klachtenteam
    Allianz Direct
    Beste Nico,

Bedankt voor je geduld. Ik begrijp uit je klacht dat je ontevreden bent over een aantal punten. Ik kom hier graag puntsgewijs bij je op terug.

Online schademelding
    Ik begrijp dat je niet de optie kunt kiezen welke het beste past bij jouw schade. Dit vind ik vervelend om te lezen. Je kunt in dat geval kiezen voor de optie die het beste bij jouw situatie past. Uiteraard verneem ik wel graag welke optie je precies mist. We kunnen dan kijken of deze optie vaker voorkomt en of we deze kunnen toevoegen aan de lijst.

Geen reactie op e-mails
    Ik vind het ook vervelend om te lezen dat je geen reactie krijgt op de e-mail die je hierover verstuurd hebt. Ik zie in het dossier echter geen e-mail van jou. Kun je mij laten weten waar je deze e-mail heen hebt gestuurd, op welke datum en wat er in het onderwerp stond? De e-mails komen namelijk alleen in het schadedossier terecht, wanneer je de e-mail verstuurt naar schade@allianzdirect met alleen het schadenummer in het onderwerp.

Schadechat
    Je geeft aan dat het niet mogelijk is om over schade te chatten. Voorheen was het inderdaad niet mogelijk om over schade te chatten, alleen over vragen rondom jouw polis. Sinds kort hebben we wel de optie om over schade te chatten, dit kan op werkdagen tussen 08:30 en 19:00. Ik wil je graag mijn excuses aanbieden voor het ongemak. Vanaf nu is dit wel mogelijk gelukkig!

Telefonisch contact
    We ontvangen de afgelopen tijd helaas meer schademeldingen dan we gewend zijn, waardoor het moeilijker is om ons telefonisch te bereiken. Dit vinden we erg vervelend. Ook hiervoor bied ik je graag mijn excuses aan. We zijn dan ook druk bezig om meer collega’s beschikbaar te hebben aan de telefoon. Aankomende week starten er weer een aantal nieuwe collega’s, dus de wachttijd zal vanaf nu alleen nog maar minder worden!

Ik vind het vervelend om te lezen dat onze service niet is zoals je verwachtte. Dit willen we graag verbeteren en jouw feedback is dan ook meer dan welkom! Om je klacht verder op te lossen, zou ik graag nog jouw reactie zien betreft de opties bij het online schademelden en de verstuurde e-mail. Dit ontvang ik graag binnen 14 dagen op het e-mailadres klacht@allianzdirect.nl.

Alvast bedankt voor je reactie!

Michelle
    Namens het Allianz Direct Klachtenteam

Ook een klacht indienen over Allianz Direct?