Klacht Allianz Direct: voel me opgelicht.

C.A. van Duijn

in mijn gezin had iemand een oud auto,tje hij was beginner op de verzekering dus 0 treden, hij was wa verzekert, er gebeurde een licht aanrijdinkje t,was niet noemens waardig ,maar kostte toch mooi bijna 1700 euro,maar hij was wa verzekert en werd ook betaald,maar nu hij kocht weer een 2e handsje maar kon die niet laten verzekeren vanwege die vorige aanrijding,ook niet bij andere verzekeraars,ten laatste kon hij bij zijn 1e vezekeraar terecht maar dan moet hij wel die 1700 euro terug betalen,mijn vraag,kan dit zomaar,vr gr. Cor van Duijn

Allsecur
    Beste C.A. van Duijn,

Dat klinkt als een vervelende situatie waarin jouw kennis zit. Bij een (niet-verhaalbare) schade, val je terug in schadevrije jaren. Als beginnend bestuurder met 0 schadevrije jaren, val je dan terug naar -5 (negatieve) schadevrije jaren. Dit kan inderdaad problemen opleveren bij het afsluiten van een nieuwe autoverzekering. De terugval in schadevrije jaren is sinds januari 2016 bij iedere Nederlandse autoverzekeraar gelijk, maar zij kunnen wel hun eigen richtlijnen opstellen voor het accepteren van nieuwe aanvragen. Veel verzekeraars, waaronder Allsecur, accepteren een nieuwe aanvraag met -5 schadevrije jaren niet. In geval van een beëindiging, proberen wij de klant zo goed mogelijk te informeren, dat ze terugvallen naar negatieve schadevrije jaren. Het is dan namelijk ook niet meer mogelijk om een opnieuw een verzekering bij Allsecur af te sluiten.

Het terugbetalen van een schade, herstelt je schadevrije jaren. Het klopt dat het dan vaak weer makkelijker is om een nieuwe verzekering af te sluiten. Omdat de specifieke situatie van jouw kennis mij onbekend is, kan ik daar geen informatie over geven. Ik hoop dat ik je vragen in ieder geval heb kunnen beantwoorden.

Sjoukje namens het Allsecur Klachtenteam
    C.A. van Duijn
    beste,uit uw antwoord is er maar 1 die er goed vanaf komt dat zijn de verzekerings bedrijven en je moet je toch verzekeren van de overheid die verplichting ga je aan en dan dit,stel je maakt voor 20.000 schade hoe betaal je dat terug,t,zijn jonge mensen hoor waar even de pech toesloeg en u met de kennis dat hij toch nergens wordt aan genomen hoeft u alleen te wachten tot het visje bijt,persoonlijk vind ik het een flut oplossing ,ook dat de man die de schade opliep veel meer is gerepareerd dan wat door het zetje is veroorzaakt,heeft u dat gecontroleerd? Omdat zoiets buiten ons zicht is gebeurd hadden wij hierop helemaal geen controle,maar zitten wel met een behoorlijke schade post.
    Allsecur
    Beste C.A. van Duijn,

Ik vind het jammer om te lezen dat je zo over verzekeraars denkt. Zoals ik aangaf is de terugval in schadevrije jaren voor alle Nederlandse verzekeraars gelijk. Dit betekent ook dat de terugval altijd hetzelfde is, ongeacht de hoogte van het schadebedrag. Het terugbetalen van een schade herstelt je schadevrije jaren en verlaagd in de meeste gevallen ook je premie. Voor relatief lage schadebedragen kan het daarom voordeliger zijn om de schade zelf te betalen. Je kunt je voorstellen dat dit voor een schade van € 20.000 niet het geval is. Ik snap dat dit systeem in specifieke gevallen soms oneerlijk kan voelen. Het is wel onterecht om te zeggen dat iemand met negatieve schadevrije jaren nergens meer wordt aangenomen. Er zijn ook zeker verzekeraars die dit wel accepteren.

Over de afhandeling van de schade en de hoogte van de uitkering kan ik helaas niks zeggen omdat ik geen gegevens van onze verzekerde heb. Als jouw kennis ontevreden is over de afhandeling van de schade, raad ik hem of haar aan om een e-mail te sturen naar schade@contact.allsecur.nl onder vermelding van het schadenummer.

Sjoukje namens het Allsecur Klachtenteam

C.A. van Duijn
zoals altijd het ligt niet aan huilli,ben niks wijzer geworden,dus hieraan meedoen is een farce.

Ook een klacht indienen over Allianz Direct?