Klacht Allianz Nederland: Aanrijding fiets, hoor al 28 werkdagen niets

CelineKl

Op 16 januari 2019 ben ik aangereden door een auto. Omdat er van mijn kant geen verzekering tussenzit, communiceer ik rechtstreeks met Allianz, de verzekeraar van de tegenpartij. Twee dagen na de aanrijding bel ik met Allianz en de medewerker legt uit wat ik per e-mail moet toesturen (schadeformulier aanrijding, reparatiebegroting fiets € 145, aankoopbewijs beschadigde jas € 90). Dit mail ik op 19 januari naar het schadeservice adres.

Vervolgens hoor ik 2 weken niets, dus bel ik op 5 februari weer naar Allianz. De medewerkster geeft aan dat ze het dossier niet kan inzien i.v.m. letselschade, maar ze kan wel zien dat de materiële schade nog niet beoordeeld is, dus regelt ze meteen dat er de volgende dag een schade-expert langsgaat en ze vraagt of ik de jas naar de fietsenmaker kan brengen. Dit vond ik al een rare vraag, maar goed ik ben coöperatief, dus ik kijk of dat lukt.

Een uur later "forward" ik mijn eerste e-mail naar schadeservice@allianz.nl en geef ik aan dat ik telefonisch contact gehad heb omdat ik nog niets vernomen had op mijn eerste e-mail. Daarbij meld ik ook dat ik niet in de gelegenheid ben om de jas naar de fietsenmaker te brengen en dus verzoek ik of ze de schade-expert langs ons privé-adres willen sturen. De volgende dag bel ik naar de fietsenmaker en verneem ik dat de schade-expert langsgeweest is, maar dat ze de jas niet heeft kunnen beoordelen.

Op 6 februari bel ik voor de 3e keer en vraag ik de schade-expert alsnog naar ons privé-adres kan komen. De medewerkster geeft aan dat ik daarvoor rechtstreeks contact met DEKRA moet opnemen. Contact met DEKRA verloopt verder prima, de jas wordt afgehandeld a.d.h.v. foto's en op 7 februari aanvullend gerapporteerd naar Allianz.

Vervolgens weer radiostilte, dus bel ik op 14 februari voor de 4e keer naar Allianz. De medewerker geeft aan dat het rapport van de schade-expert binnen is, dus dat er volgende week of uiterlijk de week erna een beoordelaar op het dossier gezet zal worden en dat deze persoon dan contact met mij zal opnemen. Verder geef ik aan dat ik nu al 23 werkdagen reiskosten maak met de auto, maar dat kan ik dan ook met de beoordelaar opnemen.

We zijn nu weer 6 werkdagen verder en ik heb nog steeds niet gehoord, geen schadevergoeding ontvangen en de fiets staat nog steeds bij de fietsenmaker (sinds 18 januari).

Maak de schadevergoeding voor mijn jas, reiskosten met de auto en vooral mijn fiets eindelijk eens over, zodat ik dit gebeuren ook eindelijk kan afsluiten en weer op de fiets naar mijn werk kan.

Ook een klacht indienen over Allianz Nederland?