Klacht Allianz Nederland: Automatische incasso blijft mislukken na rekeningwijziging

Dag Allianz,

Ik heb een verzekering lopen bij Allsecur. Sinds een rekeningwijziging in jan. 2015 blijven de incasso's mislukken. Ik heb meermaals contact opgenomen, zie mailkenmerk #1417043 en #1392074. De ene keer wijten jullie het aan Europese regelgeving m.b.t. SEPA/IBAN, dan weer zou het goedkomen na eenmalige betaling via een IDeal link i.v.m. geen machtiging tot incasso en dan is het weer een technische storing waardoor het mislukt. Hoe moeilijk kan het voor een bedrijf zijn om een rekeningwijziging door te voeren anno 2015? Doordat de automatische incasso elke keer mislukt heb ik tot tweemaal toe een ophoging gekregen van de rekening met administratieve kosten a €5,-. In de mailcorrespondentie op 29-1 is mij toegezegd dat ik dit bedrag binnen 14 dagen retour kon verwachten op mijn rekening. Deze toezegging is niet waar gemaakt. Na 5 maand heb ik geen zin meer in maandelijks gedoe.

Ik ben het na vijf maanden zat om er elke keer achter aan te moeten en het geld zelf over te maken. Mijn vertrouwen in het bedrijf is geschaad. In mijn redenatie kan het toch niet zo moeilijk zijn om een mutatie in rekeningnummer door te voeren. Als een eenvoudige mutatie al voor complicaties zorgt, dan vrees ik het ergste als het nodig zou moeten zijn om een beroep te doen op de verzekering zelf. Ik beschouw dit als een derde en laatste kans om automatische incasso vanaf nu goed te laten verlopen. Daarnaast verwacht ik dat de toezegging in de mailcorrespondentie gehonoreerd wordt. Dus dat ik niet opdraai voor de toevoeging van administratieve kosten bij de factuur door een gebrek en tekortkoming van jullie kant. Ten overvloede: er is altijd voldoende saldo op de rekening geweest.

Allianz Nederland is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

J.B.
    Ik heb geen enkele reactie van het bedrijf mogen ontvangen. Het bedrijf krijgt wel een reactie van mij: een opzegging.

J.B.

Ook een klacht indienen over Allianz Nederland?