Klacht Allianz Nederland: Fout van Allianz, maar ik mag voor de kosten opdraaien

# 620850

Allianz Direct heeft mij per abuis twee keer een maandbedrag teruggestort na het beindigen van een autoverzekering. Hier kwam ik pas achter nadat ze zomaar, zonder een mail of brief of wat dan ook te hebben gestuurd, maanden later met een incasso van GGN op de mat vielen. Het verhaal aan Allianz uitgelegd, inclusief alle bewijsstukken die duidelijk aantonen dat al mijn incasso's altijd automatisch zijn betaald en ik totaal niet doorhad dat ze me een betaling dubbel hadden teruggeboekt, maar ze houden de poot stijf, en verplaatsen de poot ook waar nodig. Allianz beweert namelijk na mijn verzoek om bewijs nu ineens zomaar dat ik zelf de bedragen zou hebben teruggeboekt (wat ten eerste niet waar is, en ten tweede niet onderbouwd word vanuit Allianz).

Hele onsympathieke toon ook in de communicatie, ik ben echt met stomheid geslagen. Ik betaal met alle liefde het extra maandbedrag terug, maar de incassokosten (want de dubbele terugbetaling staat nu als een betalingsachterstand in hun systeem?!) vind ik zeer onterecht. Het lijkt me logischer dat, als een bedrijf een dergelijke fout maakt, er eerst contact wordt opgenomen met de klant om (A) klant op de hoogte te brengen van de betaling(sachterstand) (B) er een verzoek tot terugbetaling wordt gedaan.

Ik vind dit een hele rare gang van zaken.

Allianz zou bijvoorbeeld:
-contact met mij kunnen hebben opgenomen aangaande de dubbele stornering
-een verzoek gedaan kunnen hebben voor een terugbetaling
-met bewijs moeten komen dat ik zelf de stornering heb geboekt (is simpelweg een leugen)
-met bewijs moeten komen dat ze mij hebben gemaild over een openstaande betaling (is ook een leugen, bewijs is naar GGN en Allianz gestuurd, er is niks binnengekomen in mijn mailbox op de data waarop allianz beweert dat ze contact hebben gezocht, ook geen post)

Allianz zou mij mogen bellen, een betaalverzoek voor de dubbele stornering mogen sturen (ze hadden 'm zelfs automatisch kunnen terugboeken want ik had incasso's goedgekeurd?!)

Ik snap hier helemaal niks meer van in ieder geval.

Ook een klacht indienen over Allianz Nederland?