Klacht Allianz Nederland: Geen uitbetaling verzekeraar
Details
Klacht
Mijn auto heeft 3 maanden geleden brand gehad, terwijl ik verzekerd ben tegen diefstal brand enz zoals je je auto laat verzekeren all risk, op 26 mei 2022, de expert heeft er foto’s van gemaakt en mijn auto door een opkoper laten opkopen, nu na 3 maanden moet ik de restant van plus minus € 30,000 nog uitbetaald krijgen, maar de verzekeraar doet heel vreemd om het bedrag uit te betalen, er is mij gevraagd hoe dit heeft kunnen gebeuren, ik ben geen auto monteur, dus ik heb geen idee, er heeft in mijn achterbak een doek gelegen, en de auto heeft vol in de zon gestaan, dat heb ik de brandweer verteld, de temperatuur heeft geconstateerd dat mijn accu voor de hybride is gaan smullen, en zo de wagen vol met rook heb gezet, de brandweer heeft geen risico genomen en heeft al mijn ramen kapot geslagen en zijn vol aan het spuiten gegaan, een elektrische auto kan daar dus niet goed tegen wat ik begreep van de temperatuur, ik was aanwezig toen de expert kwam, deze heeft om de auto gelopen en wat foto’s gemaakt. Ik kreeg te horen dat alleen al door al het water de auto totaal los was, en vertelde dat hij een opkoper zou laten komen, oké, als leek dacht ik prima als niet anders is de rest zou uitbetaald worden door mijn verzekering, tot nu toe nog geen dubbeltje gehad, hoop gezeik, een verklaring moeten maken hoe het is gebeurd? En verteld wat ik heb gehoord van de reperateur, ze zouden dit onderzoeken, prima maar had mijn auto dan ook niet verkocht en gewacht op een uitslag, buiten dit ben ik all risk verzekerd en verwacht dat mijn verzekering gewoon uitbetaald, uiteraard een zeer vervelende situatie zeker omdat ze de auto eerst verkopen en later een onderzoek willen doen hoe de kortsluiting heeft kunnen ontstaan, op de zondagmorgen dat dit gebeurde stond ik ook verbaast te kijken wat de brandweer bij mijn auto deed, zeker omdat hij nog geen twee maanden oud was en gewoon geparkeerd stond, mijn tussenpersoon zeg dat bij en all risk verzekering de verzekeraar altijd gewoon uitbetaald, en mocht er iets zijn er ze achteraf kunnen kijken of ze de autodealer aansprakelijk kunnen stellen, maar daar hoef ik als particulier niet tussen te zitten, betaal mijn premie elke maand netje mijn no-claim staat op de hoogste schaal, 85% plus, en nu zo moeilijk doen, vind wel allemaal beetje vreemd. Uiteraard hoor ik graag wat u kunt doen, omtrent de uitbetaling.Mvg
Gerard Wolthers
Gewenste oplossing
Mijn claim zo snel mogelijk uitbetaald, waarvoor ik ben verzekerd.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.