Klacht AllSafe: AllSafe den Haag laks met verwerken opzegging en verplaatst de einddatum.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 526904
Gebruiker
Benny
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op vrijdag 19 februari heb ik AllSafe den Haag gebeld om mijn box op te zeggen en een afspraak te maken voor een verhuishulp. Ik kreeg toen de vestigingsmanager aan de lijn, die mij aangaf dat ik op dinsdag 23 februari gebruik kon maken van de verhuishulp maar met het opzegtermijn van 7 dagen de box zou lopen tot vrijdag 26 februari. Prima. De vestigingsmanager zei telefonisch dat hij wel een handtekening nodig had maar dat ik hem kon mailen en dat hij dan wat terug zou sturen om te ondertekenen.

Ik heb hem gemaild en daarin voor de zekerheid vermeld dat we elkaar spraken over de opzegging en kreeg een mail terug met alleen de verhuisservice overeenkomst. Die heb ik ondertekend teruggestuurd en daarbij gevraagd of ik ook nog wat moest ondertekenen voor de opzegging. Geen reactie.

Op 23 februari, dus de dag van de verhuishulp, kreeg ik een automatische e-mail dat mijn opzegbrief ontvangen was en dat de einddatum 2 maart zou bedragen, oftewel 7 dagen vanaf het moment van de verhuishulp, en niet de 7 dagen vanaf het moment dat ik telefonisch en per e-mail heb aangegeven de box op te zeggen.

Ik heb met AllSafe gemaild over deze afwijkende einddatum, waarop ik een korte reactie kreeg dat er in het contract staat dat je schriftelijk moet opzeggen en dat de box pas op dinsdag opgezegd zou zijn door de verhuishulp nadat hij mij had geholpen.

Ik heb per mail het screenshot verstuurd waar ik ook per email had aangegeven dat ik de box op wilde zeggen en aangegeven dat mij door de vestigingsmanager een andere datum was gegeven, en dat ze dit zo nodig ook terug konden luisteren.

Twee weken later was hier nog steeds geen reactie op gekomen, dus ik heb opnieuw een e-mail gestuurd. Nu krijg ik van de vestigingsmanager zelf een e-mail terug dat er in het screenshot dat ik heb heb gestuurd geen handtekening zit en wijst hij mij opnieuw naar het contract. Terwijl ik nota bene geen reactie heb gekregen op mijn email met de vraag of ik nog een handtekening moest aanleveren.

Het gaat 'maar' om een paar dagen die ze me nu extra laten betalen, maar er is door de 2 extra dagen in maart die ze claimen wél meteen weer voor heel maart afgeschreven, waarvoor ik nu moet wachten op terugbetaling.

Ik heb me bij andere vestigingen altijd geholpen gevoeld en ik heb ook hun verhuishulp als zeer positief heb ervaren, dus ik had dit ook echt niet verwacht.
Dit staat mij zeer tegen en ik zal zeker geen gebruik meer maken van de diensten van vestiging Den Haag.

De oplossing

AllSafe is me in ieder geval een terugbetaling verschuldigd van de dagen die ze aan het contract hebben geplakt.

2 reacties

  1. Auteur
    AllSafe
    Datum
    Geachte mevrouw Hoijnck van Papendrecht,

    Bedankt voor uw bericht. We hebben het gesprek nageluisterd en de mailwisseling bekeken. Aan de telefoon is inderdaad gemeld dat we een schriftelijke handtekening nodig hebben voor het opzeggen van het contract. Wel zien we dat inderdaad in uw laatste mailtje (met het ondertekende verhuiscontract) daar nog een vraag over uitstond die mijn collega's helaas niet gezien hebben. Daarom waren ze ook nog in de veronderstelling dat het contract nog niet officieel opgezegd was.

    Om deze reden zullen we dan ook de laatste week crediteren en ontvangt u een terugbetaling.

    Met vriendelijke groet,

    Else-Mieke
    Klantenservice ALLSAFE Management
  2. Auteur
    AllSafe
    Datum
    Geachte mevrouw Hoijnck van Papendrecht,

    Bij navraag is uw terugbetaling vorige week meegegaan bij de betalingen, dit zal deze week op uw rekening staan.

    Met vriendelijke groet,

    Else-Mieke
    Klantenservice ALLSAFE Management

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Benny
Datum
Uiteindelijke oplossing
Update: De maand maart, die dus onterecht is afgeschreven, is nog altijd niet terugbetaald. Oorspronkelijke beoordeling: Fijn dat er nu iets mee wordt gedaan, jammer dat dit via de Consumentenbond moest en ik niet direct werd geholpen. Ik wacht de terugbetaling af.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over AllSafe?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen