Klacht Allsecur: 2de auto uit de verzekering gezet, terwijl telefonisch alles akkoord was

Tw16

Heb 2de auto aangekocht, waarin ook mijn dochter van 20 jaar in zou gaan rijden. Dag voor de aankoop vd auto op woensdagavond 10 april contact gehad met Allsecur kenteken van auto doorgegeven met de melding dat mijn dochter medebestuurder zou zijn. Dit was geen probleem. De premie zou ongeveer € 38,= bedragen. Was toen nog niet zeker of ik die auto zou kopen. De volgende ochtend donderdag 11 april rond 11:00 uur opnieuw contact gehad met de vraag ivm opbouwen schade vrije jaren of de auto dan ook op haar naam mocht. Ook dit was geen probleem zij werd dan ook de verzekeringnemer mits zij ook maar op ons adres woonde. Daar voldeed zij aan. Deze medewerker heeft mij een offerte gestuurd met een premie van ongeveer € 35,= incl. ongevallen inzittendenverzekering. De middag hebben wij een proefrit met de auto gemaakt en het was oké. Ik heb toen diezelfde dag rond 13:00 uur Allsecur weer gebeld en het offertenumner doorgegeven. Ook deze medewerker gaf aan dat het goed was en alles was geregeld. Maar vandaag maandagmiddag 15 april kreeg ik om 13:53 het volgende bericht van Allsecur op de sms: "Helaas kunnen wij jouw auto niet verzekeren. Je bent tijdelijk verzekerd tot 15-04-2019 door 13:59 uur. Met vriendelijke groet Allsecur". (Dit betekend dat je binnen een halve dag maar iets moet gaan regelen?!?)

Ik heb vanmiddag gelijk contact gezocht met Allsecur en nadat de medewerker navraag bij zijn supervisor had gedaan, gaf hij aan dat de reden was dat de auto niet ouder mocht zijn dan 7 jaar met zo'n jonge bestuurder. En de auto komt uit 2001. Dat is fraai, ik heb 3 medewerkers aan de lijn gehad die met de premieberekening/offerte het kenteken hebben ingevoerd waardoor zij de gegevens van de auto naar voren krijgen, waaronder dus ook het bouwjaar!?! Zij hebben alle 3 hierover geen melding gemaakt en de auto kon gewoon volgens hun verzekerd worden.

Tijdens het gesprek van vanmiddag aangegeven dat die auto dan maar op mijn naam verzekerd moest worden, daarop werd aangegeven dat een auto die afgewezen wordt niet voor een tweede keer verzekerd kan of mag worden?!? En daarmee is de kous af bij hun.

Ik ga hier beslist niet mee akkoord en hoop dat zij spoedig contact met mij opnemen om dit op te lossen.

Ik wil dat de beslissing van de acceptant wordt ontbonden en dat de auto verzekerd wordt zoals in overleg is geweest met 3 verschillende medewermedewerkers van Allsecur. Alle gesprekken zijn opgenomen dus zij kunnen het allemaal achterhalen.

Allsecur
    Beste mevrouw De Wagt,

Vanmiddag sprak ik je over deze klacht. Nogmaals wil ik aangeven het zeer spijtig te vinden dat deze situatie zo is ontstaan en wil daarom ook via deze weg mijn excuses aanbieden. Je gaf aan geen interesse meer te hebben in een nieuwe verzekering. Zoals ook telefonisch aangegeven, zijn de betrokken medewerkers geïnformeerd ter lering en verbetering.

Mirelle Bergwerff
    Tw16
    Beste mevrouw Bergwerff,

Bedankt voor uw reactie. Zoals ik ook telefonisch aangaf vind ik het jammer dat er in zo'n geval zo laat gereageerd wordt. Ik heb hierdoor mijn auto noodgedwongen elders moeten verzekeren. En daarbij ook mijn andere auto bij jullie opgezegd.

T. de Wagt

Ook een klacht indienen over ?