Klacht Allsecur: Achterlijk lang

McHammer

Ik heb mijn auto-verzekering beeindigd. Er staat nog een credit-bedrag open. Dan duurt het dus ZESENVIJFTIG dagen voordat dat wordt terugbetaald.

Is dat wel legaal om de klant zo lang te laten wachten. Fatsoenlijk is het zeker niet.

Gewoon een creditnota binnen een redelijke termijn terugbetalen. De algemeen geaccepteerde periode voor het betalen van facturen in NL is 30 dagen. Dat vind ik ook al lang maar in dit geval het maximaal acceptabele.

Allsecur
    Beste McHammer,

Ik begrijp dat je liever niet wil wachten op geld waar je recht op hebt. Graag leg ik je uit hoe het zit.
    Wettelijk gezien heb je 56 dagen de tijd om een incasso terug te laten storten op je rekening. Dat kan gewoon via je bank. Wij voorkomen graag dat er een dubbele uitbetaling plaatsvindt en wij een nieuw incassotraject moeten starten voor het teveel betaalde bedrag. Wij wachten daarom tot deze termijn van 56 dagen is verstreken. Als je ervoor kiest de incasso terug te laten storten, ontvang je een factuur voor een resterende bedrag. In jouw geval is de termijn van 56 dagen inmiddels voorbij. Je ontvangt het bedrag daarom binnen 7 dagen op je rekening.

Sjoukje namens het Allsecur Klachtenteam

McHammer
Uiteindelijke oplossing 7 dagen zijn voorbij, zonder resultaat......