Klacht Allsecur: geen autoverzekering omdat ze 0 schade vrije jaren heeft bij bepaalde leeftijd.

marjolein65

Mijn dochter van 22 kan hier geen auto verzekering afsluiten ivm leeftijd en het feit dat ze een te jonge bestuurder is. Ze heeft 5 jaar haar rijbewijs maar nog nooit een eigen auto bezeten, en dus niet verzekerbaar.

Ik wil niets meer van zo'n bedrijf, maar ik maak ook geen reclame voor ze

Allsecur
    Beste Marjolein65,

Bedankt voor het delen van je klacht. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als een verzekering wordt afgewezen. Ik begrijp dat er al uitleg is gegeven waarom je dochter de auto niet bij ons kan verzekeren, maar ik geef daar graag ook nog wat extra toelichting op.

Elke verzekeraar heeft zijn eigen beleid en ook zijn eigen doelgroep. Zo kan het zo zijn dat de premies per verzekering flink kunnen verschillen, maar ook dat je bij de ene verzekeraar wel terecht kan en bij de andere niet wordt geaccepteerd. Zulke acceptatiegrenzen worden bepaald op gegevens die voor ons beschikbaar zijn. In dit geval gaat het om een combinatie van leeftijd, schadevrije jaren en de leeftijd van de auto. Statistisch gezien valt je dochter binnen een verzekeringsgroep die buiten ons gewenste profiel past.

Ik wil dus benadrukken dat het om een inschatting gaat die wij maken en we kunnen er dus ook naast zitten. Het resulteert er alleen in dit geval wel in dat de auto niet bij ons verzekerd kan worden dit verzekeringsjaar. Met dit beleid kunnen we er wel voor zorgen dat we onze premies heel scherp houden en dat onze verzekerden niet extra moeten betalen voor een hogere risicogroep.

Ik hoop dat je door mijn uitleg begrijpt waarom we dit standpunt innemen en dat jullie ons toch in de toekomst willen meenemen in de overweging voor een nieuwe verzekeraar.