Opgelost door Alphega-apotheek: Te hoge prijs medicijnen en geen melding van de absurd hoge kosten voor terhandstelling

bolleed

In de nacht van 22-05-2015 op 23-05-2015 heb ik mij op verdenking van een maagzweer gemeld bij de HAP in Vlissingen. Na onderzoek kreeg ik een recept voor Omeprazol welke ik op moest halen bij Kring Apotheek Paauwenburg. Daar werd mij verteld dat de medicijnen niet vergoed werden en de kosten €47,56 zouden zijn. Er werd mij echter niet verteld dat het grootste gedeelte van deze kosten waren voor het terhandstellen van de medicijnen. Thuis gekomen de factuur maar eens goed bekeken en toen bleek dat er voor het materiaal slechts €0,31 en als tarief voor de terhandstelling maar liefst €47,25 in rekening was gebracht. Indien men mij had verteld hoe de kosten waren opgebouwd had ik er voor gekozen de medicijnen op een later tijdstip op te halen en had ik "slechts" €12,- voor de terhandstelling moeten betalen. Ik ben dus niet volledig ingelicht door de dienstdoende chagrijnige apotheker die mij in haar nachthemd te woord stond omdat ik haar uit bed belde.

Restitutie €35,25 teveel betaalde kosten terhandstelling welke ik niet had hoeven maken als ik door de apotheker volledig was ingelicht over de kosten. Ik had dan nml op een later tijdstip de medicijnen kunnen halen voor €12,31 ipv €47,56

Alphega-apotheek
    Allereerst wil ik u mijn verontschuldiging aanbieden voor het feit dat u zo lang op een antwoord van mij heeft moeten wachten. Er is iets mis gegaan met het doorsturen van de klacht vanuit www.klachtenkompas.nl. Normaal gesproken krijg ik die in mijn mailbox, dat is helaas dit keer niet gebeurd.
    Bedankt voor het onder de aandacht brengen van uw klacht. Wij nemen alle klachten zeer serieus en ik ben ermee direct aan de slag gegaan.
    De dienstapotheek in Kring-apotheek Paauwenburg is een samenwerkingsverband tussen alle apotheken uit Middelburg en Vlissingen. Voor spoedeisende vragen en medicatie kunt u buiten de normale openingstijden van uw eigen apotheek terecht bij deze dienstapotheek . Deze dienstverlening is ervoor om de consument in spoedeisende omstandigheden te voorzien van medicijnen. De dienstapotheek is een maatschappelijke voorziening zonder winstoogmerk. Wat u betaalt is nodig om uw zorg te kunnen leveren. Het tarief wordt vastgesteld met de marktleidende zorgverzekeraar, aangevuld met een tweede zorgverzekeraar namens de overige zorgverzekeraars. Het terhandstellingstarief is onder andere gebaseerd op een gehouden accountantsonderzoek. Alle andere zorgverzekeraars nemen dit tarief vervolgens over.

Het tarief van de Dienstapotheek is hoger dan u overdag in uw eigen apotheek betaalt. De redenen hiervoor zijn:
    • U krijgt hiervoor de spoedzorg die u op dat moment nodig heeft.
    • Hogere personeelskosten vanwege werktijden in avond-, nacht- en weekenduren;
    • Geringer aanbod recepten.

Ik heb u een persoonlijke mail gestuurd om deze klacht met u op te lossen.
    Het team van kring-apotheek
    bolleed
    Klacht naar behoren afgehandeld. Bedrag gecrediteerd. Apotheker gaat tarievenlijst ophangen en heeft het (te hoge) weekend/avond/nacht tarief aangepast in het systeem. Goede communicatie. ;-)