Klacht Alternate: Controller werkte bij aankomst een paar dagen. Nu wacht ik al maanden op vervanging.

TeleurgesteldeKlant

Het is Corona, tijd maar ik heb twee systemen gekocht van 3000 euro. De eerste was a computer die bij aankomst niet werkte. Toen had ik binnen 3 weken een nieuwe computer die werkte ook niet. Toen hebben ze me met hun technische afdeling in contact gebracht en ik heb thuis met zijn aanwijzingen alles uit elkaar gehaald en toen bleek dat 1 geheugen module kapot was. Ok, duurde 2 maanden, maar klantensercvice heeft zijn best gedaan. Daarom kochte ik HTC pro eye vive systeem (1400 euro)bij Alternate (De computer was hiervoor aangeschaft. Binnen een paar dagen laadde 1 van de controllers niet meer op. Dagen geprobeert, maar geen geluk. In de tussentijd Alternate gebeld, maar een bandje zegt dat het druk is en verbreekt de verbindig. Na dagen bellen, toch maar een email gestuurd. Weer druk door corona, maar na zo'n 2 weken toch een klacht ingediend. De volgende dag een reactie en ik kreeg een retour formulier. Toen gingen ze testen en na 1 week hadden ze een test rapport opgestuurd dat hij kapot was en dat ze me een nieuwe gingen sturen. Toen niks meer. Ik 3 emails geen reactie. Proberen te bellen binnen 20 seconde hangen ze op. Toen vorige week had ik geluk. Ja ik ben de 5de wachtende. Toen duurde het nog 35 minuten. De persoon was aardig. Hij zocht het op en vertelde dat het defecte apparaat naar de fabrikant was gestuurd en hij wist niet hoe lang het ging duren. Toen zei ik dat een onderdeel van nieuw apparaat kapot is en dat ik dan maanden moest wachten en dat ze dit niet aan mij terug meldde. Hij verlegde de verantwoordelijkheid naar de fabrikant en kon niets eraan doen als zei niet reageren. Ik zei dat ik de controller nu op hun site zo kan kopen, waarom sturen ze niet een controller op, Alternate heeft ze op voorraad. Echter regels zijn regels en als je een nieuw systeem koopt moet je maar een paar maanden wachten voordat je het kan gebruiken. Ik vertelde dat ik een betaal service heb voor HTC vive, daar kon hij ook niets aan doen. Dat bij Corona alles langzamer loopt is begrijpelijk, maar dat een klant tientallen emails moet sturen en 40 keer moet bellen voordat hij hoort dat het nieuwe product teruggestuurd is naar de fabrikant en dat jij gewoon moet wachten totdat de fabrikant terug gaat sturen zonder dat ze dit tegen je zeggen en met de wetenschap dat ze voldoende controllers in voorraad hebben is niet klant vriendelijk. Het is nu al meer dan 2 maanden en kan nog steeds niets doen met mijn HTC Vive, zit wel voor de service al te betalen.

Zorg dat ik asap een controller krijg. Daarnaast gelijk een vergoeding voor mijn abonnement op VivePort. Ik zit al 2 maanden te wachten, dus verwacht ik minstens 2 maanden abonnement op VivePort terug.

Wij vinden dat Alternate hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Alternate?