Klacht Alternate: Tweedehands producten verzonden, daarbij defect en geld niet terug gekregen.

Apollo123

Ik ben een ervaren hardware expert. Ik heb in het verleden honderden computers gebouwd. ( dat weet alternate ook ) Gelukkig is dat erg succesvol geweest en hoef ik niet meer te werken. Nu wilde ik nog particulier een laatste pc voor mijzelf bouwen. Ik heb voor ongeveer tweeduizend euro aan spullen besteld. Helaas kreeg een verroeste koeler en een defect moederbord opgestuurd. Dit heb ik direct bij alternate gemeld. Alternate gaf aan de twee producten terug te sturen en een foto van de koeler te maken. Dit heb ik gedaan. Tot mijn verbazing kreeg ik van Alternate de melding dat ik de zogeheten socketpinnen verbogen zou hebben. Nu heb ik voordat ik het moederbord heb teruggestuurd met een vergrootglas de socketpinnen gecontroleerd. Deze stonden perfect recht. Alternate wil het moederbord nu repareren, maar dan verlies ik wel mijn garantie, of ze willen dat ik 50 euro betaal en dan krijg ik nieuwe socketpinnen van de fabrikant. In beide gevallen willen ze dat ik een dubieus contract teken. Of ze sturen het product geheel defect terug als ik hier niet uit kies. Nou heb ik gevoel dat een medewerker bij Alternate per ongeluk de pinnen heeft verbogen en dat niet durft te zeggen. Sterker nog het moederbord was al defect of de pinnen nu verbogen waren of niet. Alternate kan de pinnen wel vervangen, maar dan is het initiële probleem nog steeds aanwezig. Het initiële probleem is namelijk dat USB aansluitingen niet goed werken. De muis en toetsenbord gaan sporadisch uit en aan, dit heeft niets met socketpinnen te maken. In dit gehele verhaal heeft Alternate nooit zijn excuses aangeboden, dat vind ik erg jammer.

Ik wil gewoon mijn geld terug. Ik heb vlak daarna nog een duurder moederbord besteld, dus ik heb geen vervangend product nodig.

Wij vinden dat Alternate hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Alternate?