Klacht Amac AppleStore: Coating terugroep actie van Apple voor de Macbook Pro Retina wordt niet uitgevoerd.

Ligeon

Ik heb een Apple Macbook Pro Retina van het jaar 2015. Werkt als een zonnetje en nooit problemen mee gehad. Alleen zag ik vorig jaar soort olievlekken op het scherm. Wat ik ook probeerde ik kreeg het er niet af. Een bekende van mij vertelde dat hij op internet had gezien dat Apple toegaf dat dit model een productiefout in het scherm had waardoor de coating los liet. Inderdaad ik heb de pagina gevonden. Daarin wordt geadviseerd om eerst contact op te nemen met Apple Support. Ik vertel hun telefonisch van het defecte scherm. Zij controleren de serienummer en adviseren mij om het scherm gratis te laten vervangen bij een erkende dealer van Apple. Ik krijg nog een mail met instructies om een backup te maken en een incidentnummer.

Vervolgens neem ik contact op met Amac Groningen. Ik leg telefonisch de situatie uit en geef het incidentnummer op die ik van Apple Care heb gekregen. Zij vertellen mij om zo snel mogelijk langs te komen om het scherm van de Macbook te laten vervangen. Bij aankomst in de winkel wordt de Macbook op uiterlijke schade gecontroleerd, serienummer wordt gecontroleerd en ik moet mijn wachtwoord opgeven. Amac geeft aan dat ik de laptop vermoedelijk 3 weken kwijt ben. Gelukkig heb ik nog een oude MacbookPro waar ik voorlopig nog op kan werken.

Vervolgens krijg ik een dag later een mail dat er oxidatie sporen op verschillende onderdelen van de laptop zitten. Dat betekent waterschade. Kan mij niet herinneren dat ik waterschade heb gehad de laptop draait als een zonnetje. Ik moet eerst alle onderdelen laten repareren voordat ik in aanmerking kan komen voor een nieuwe scherm. Kosten 1407 euro. Ik heb de laptop nieuwe voor 1080 euro bij de Mediamarkt in Groningen gekocht. Ik heb gezegd dat ik daar niet akkoord mee ging. Zij verwezen mij door naar Apple Care. Die gaf aan niets voor mij te kunnen betekenen. Vervolgens mail ik Amac dat ik mijn laptop dan maar terug wil en niets wil laten repareren. Ik vraag nog of ik nog kosten moest betalen. Nee hoor, dat hoeft niet want het viel in het coating issue programma. De volgende dag krijg ik een factuur van 80 euro voor onderzoekskosten. Ik ben hier helemaal ziek van. Er is niets verteld over voorwaarden voor het coating issue programma. Al die tijd en moeite voor niets. Je gaat voor gratis en krijgt een rekening van 8o euro. Ik zou bijna denken dat men dit doet met voorbedachte rade. Ik voel mij opgelicht.

Ik heb de volgende opties:

*Alsnog het scherm vervangen;
*Biedt een nieuw product aan;

Wij vinden dat Amac AppleStore hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!