Klacht Amac AppleStore: Slechte service en niet oplossingsgericht.

CPB#24

Ik ben op maandag 21 januari 2019 naar de Amac store in Breda gegaan omdat er allemaal strepen in mijn beeld zaten waardoor ik weinig kon zien. Degene die mij hielp gaf aan dat ik nog garantie had maar dat het 4 tot 5 weken zou duren voordat het opgelost zou zijn. Wat ik nogal lang vind aangezien ik hem dagelijks nodig heb voor school. Nu gaf hij aan dat ik misschien mijn oude laptop kon gebruiken waarop ik zei nee want die doet het niet meer. Of ik misschien een vaste computer op school kon gebruiken, ja dat kan maar ik heb mijn laptop in de trein, thuis en op stage nodig. Toen zei hij misschien kun je een laptop van iemand anders lenen waarop ik zei nou voor 1 of 2 weken misschien maar ik denk niet voor 4 tot 5 weken. De enige oplossing die overbleef was of ik hem een paar weken voor de vakantie kon brengen want dan had ik misschien kans dat hij na de vakantie klaar was. Ik vroeg of ik misschien een leenlaptop kon krijgen maar dit kon ook niet. Het is mijn probleem dus ik moet ook maar zelf een oplossing vinden. Ik ben vervolgens naar huis gegaan en heb besloten om donderdagavond 24 januari 2019 terug te gaan omdat ik bijna niets op mijn beeld kon zien.

Ik kwam in de winkel en de persoon die mij hielp vroeg of ik al een backup had gemaakt. Waarop ik nee antwoordde en hij aangaf dat dat wel even kon duren. Dus ik vroeg hoe ik een backup moest maken want ik heb daar geen verstand van. Er werd iemand bij geroepen en die zei dat ze niet aan mijn laptop mochten zitten wegens de privacywet. Waarop ik zei nou je hoeft er ook niet per se op maar als je het alleen kunt uitleggen zou dat ook fijn zijn. En als antwoord kreeg ik nog een nee, dat kan ik ook niet doen.

Vervolgens zijn mijn vriend en ik naar de MediaMarkt gegaan om te vragen of ze ons daar misschien WEL konden helpen. Waarbij we vervolgens ontzettend goed geholpen zijn. Nu ben ik zondag 27 januari 2019 opnieuw naar de Amac store gegaan om mijn laptop af te geven. Toen ik bij de kassa stond, stond er een bordje met extra service waar onderaan een kopje stond met “leenlaptop”. Daaronder stond geschreven dat zodra je je laptop opstuurt voor reparatie er door Amac een leenlaptop aangeboden wordt. Ik heb dit aangegeven aan het personeel en er werd gezegd dat er vanuit het hoofdkantoor geen leenlaptops worden geleverd. Ik denk dat Amac zichzelf hierin nogal tegenspreekt en dat ze beter moeten nadenken op wat voor manier je dit communiceert naar je klant want voor mij komt dit niet serieus over.

Voortaan betere service bieden in de winkel. En met de klant meedenken over een oplossing die wel realiseerbaar is en de klant niet op deze manier weg laten gaan. Meedenken met de klant en als de klant hier een klacht over indient via de mail het serieus nemen en er niet op reageren alsof het ze niets interesseert.

Wij vinden dat Amac AppleStore hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!