Klacht Amac AppleStore: Terugroepactie wordt niet geaccepteerd

# 331908
Ernst Fricke

Goedemiddag,
Helaas heb ik een klacht en is als volgt:

Er staat nu een terugroepactie beschreven op de algemene Apple-site voor een bepaald type USB-lichtnetadapter.

Deze kan warm worden er wordt geadviseerd deze om te wisselen. Dit moet uiteraard gebeuren bij een Apple-store of Reseller. Ik ga naar Amac in Zeist en leg het verhaal uit. De medewerker die mij hielp snapt het, maar haalt zijn floormanager (dame werkzaam op 12-11-2018 in de vestiging in Zeist) ter goedkeuring. Het product moet volgens hem opgestuurd worden naar Apple en zij krijgen kosteloos een nieuwe terug die ik kan ophalen. Zijn leidinggevende wilt het kapotte product niet accepteren, omdat deze te oud is. De terugroepactie staat nu nog op de site, dus is nog van toepassing. Daarnaast hoeft het alleen opgestuurd te worden en ze krijgen een andere. Kost Amac dus niks, behalve wat moeite om de klant te helpen. Ik leg dit uit, maar krijg een grote mond van de mevrouw. Een andere klant is het met mij eens en zegt dat ik de consumentenbond moet inschakelen. Helaas moet ik dus nu ook doen. Ik heb het geprobeerd te doen zoals Apple het adviseert, maar blijkbaar wilt Amac de klant niet helpen. ‘Ze zijn maar een reseller’ volgens de floormanager en geen Apple-store, dus kunnen(ik denk eerder willen) mij daarom niet helpen.
Ik heb zelf bij Amac gewerkt en kan garanderen dat ik meer meedacht met de klant. Het kost Amac niks om deze op te sturen, behalve wat moeite. Maarja, wellicht is dat iets te veel gevraagd van de floormanager.

Ik zou graag een reactie hierop willen ontvangen, want dit is geen normale gang van zaken en zou ook graag willen dat mevrouw dit ook te horen krijgt. Wellicht leert zij ervan dat je als floormanager wat klantgerichter moet optreden en moet meedenken met de klant. Adviseer ik in ieder geval wel als je een commerciele baan hebt.

Dat ik een nieuwe adapter krijg, haar leidinggevende deze situatie te horen krijgt en ik van haar leidinggevende (Ed Bindels) excuses krijg. Wat zij extra willen doen om mij weer positief te laten denken, is aan hun.

Wij vinden dat Amac AppleStore hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ernst Fricke
Uiteindelijke oplossing Jeannette (Amac Customer Care) 12 nov. 17:25 CET Beste Ernst, Bedankt voor je bericht. Na overleg met de winkel en de manager lijkt het ons een goed idee als je voor deze kwestie contact opneemt met Apple. Dit programma is namelijk bij ons verlopen. Het telefoonnummer van Apple is 0800-020 1581 Met vriendelijke groet, Jeannette Customer Care