Opgelost door Amazon.de: Misdadig amazon en ing creditcard

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 380442
Gebruiker
myview
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ook ik zag vandaag dat amazon.de bij mij op mijn creditcard al 6 maanden een lidmaatschap incasseerde. Ik gebruik de kaart zelden en kijk dus zelden naar betaling gegevens. Het is dat we op vakantie gingen dat ik dit bemerkte. Het is dus van belang dat NL en de EU misbruik door grote firma's als Amazon en ook creditcard maatschappijen zoals ING strenge regels stelt en handhaaft. Het is gewoon misdadig dat ik met mogelijk 1 vinkje bij een bestelling een maandelijks abonement aan ga zonder dit te weten. Waarbij ik vermoedelijk gedacht heb dat het eenmalig kosten waren voor eenmalig verzenden.

De oplossing

Retour storting van onbewust aangegaan abbonement geld. Tevens een aanpasding van beleid bij amazon en ing zodat 100% duidelijk is dat je een abbonement bent aangegaan d.m.v. een handtekening per post of email terugsturen op een formulier. Om dit soort misbruik moet de EU zich druk maken ipv het wattage van je stofzuiger.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Amazon.de hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
myview
Datum
Uiteindelijke oplossing
Even afwachten tot betaling binnen is maar.. .. na mijn klacht bij Amazon.de en hier bij het klachtenkompas al heel snel een reactie van Amazon de Ik heb inderdaad bij een aankoop voor versneld verzenden iets aangevinkt. Ik heb dus gedacht dat eenmalig iets was. Ik schijn ook een email gehad te moeten hebben later. Maar omdat ik inderdaad verder geen gebruik gemaakt heb van Amazon.de gaan ze 6 maanden terugbetalen. Als het goed is komt het dus weer goed, maar meer duidelijkheid bij aangaan abbonement vormen door amazon en regelgeving hierop door de EU lijken mij nog steeds op zijn plek.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Amazon.de?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen