Amazon.fr is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.
Klacht Amazon.fr: Mijn retour pakket richting Amazon is kwijt geraakt en mijn account is geblokkeerd vanwege fraude
Details
Klacht
Op 29 juli heb ik een pakketje retour gestuurd naar Amazon.fr met daarin: 2022 Apple MacBook Pro met M2-chip: 13-inch Retina-display, 8 GB RAM, 512 GB SSD-opslag; Ruimte grijs. Het bestelnummer is: 406-8963282-3097159.Het is inmiddels 8 september en ik heb nog steeds geen refund gekregen van amazon. Wel is mijn account gesloten omdat omdat ze zeggen dat het aantal refunds overschrijdend is (het was mijn eerste bestelling op amazon.fr). Nu hebben ze dus mijn account gesloten, reageren niet op mijn mailtjes en ben ik dus 1850 euro kwijt.
Zelf heb ik contact gezocht met DHL om te kunnen achterhalen waar mijn pakketje is gebleven. Echter zegt DHL dat amazon alleen een onderzoek kan starten en ik zelf dus niet. Zij zeggen dat er voldoende bewijs is dat het pakketje daadwerkelijk verstuurd is (zie bijlagen). Omdat ze deze zelf in het systeem hebben gescand doordat het verstuurd is met een zelf uitgeprint label en dus niet met een QR code.
Gewenste oplossing
Ik zou graag willen dat Amazon een onderzoek start bij DHL om te kunnen achterhalen waar mijn pakketje gebleven is. Het zou namelijk erg zuur zijn om 1850 euro kwijt te zijn en dan ook nog eens geen nieuwe laptop te hebben.Wanneer ze het pakketje gevonden hebben hoop ik dat ze mijn account wee deblokkeren en ik verwacht een excuses voor het vals beschuldigen van het proberen op te lichten.
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Reageer
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.