Klacht Amazon.fr: nieuwe klanten werven door nepaanbod

Klachtnummer
# 284627
Gebruiker
Van Rooijen
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Amazon biedt primevideos aan online ook goor Nederlandse leden. Neem je een abonnement omdat je een bepaalde serie wil zien en krijg je vervolgens te horen dat de content niet voor Nederland beschikbaar is. Dit uitsluitend via de klantenservice want de video zelf geeft aan dat je het kunt bekijken en zegt niets over het land waar je woont ( de inschrijving gaat zelf in het Nederlands) maar krijg je een foutmelding. Eerst wordt ik zelfs gemaand de free trial af te zeggen en een vol abonnement te nemen daar zou het aan liggen maar later komt het er op neer dat het alleen voor Duitslabd en Oostenrijk is. Maar dit wordt niet aangegeven op de site of bij aanmelden.Ook niet als je de video opzoekt en in je kijklijst zet. Amazon maakt je dus eigenlijk lekker met leuke series die je na inschrijving helemaal niet kunt kijken! Ik vind dat een vorm van dwaling. Uiterlijk op het moment dat je de prime wil gaan afsluiten moeten ze aangeven dat de content op hun site voor je land niet beschikbaar is liefst eerder natuurlijk door het meteen bij de video aan te geven maar zeker niet na het afsluiten en veelvuldig informeren bij hun klantenservice. Dat is veel te laat!

Gewenste oplossing

Amazon moet of op de site aangeven dat de content alleen voor dit of dat land beschikbaar is. Of voor alle landen waar Prime is ook dit beschikbaar maken.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Amazon.fr is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

0 reacties

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Amazon.fr?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen