Klacht America Today: Gaatje in Uggs-laas als gevolg van slijtage

Rita888

In oktober 2012 heb ik Uggs-laarzen (169 euro) voor mijn zus gekocht bij America Today in Groningen. Zij heeft deze laarzen perfect verzorgd met speciale onderhoudsproducten. Helaas is er na een paar maanden een klein gaatje ontstaan in 1 laars. De filiaalleider zei dat hij de oorzaak van het gat niet kon achterhalen. Hij gaf aan dat de laars misschien ergens was blijven achterhaken. Ik voelde me beschuldigd, omdat ik weet hoe goed de laars is verzorgd en er is niets mee gebeurd. De filiaalleider verschoof de verantwoordelijkheid op de fabrikant (UGGS), waarmee hij zelf geen contact wilde opnemen. Ik heb mailcontact gehad met het hoofdkantoor en ze wilden de laars op hun kosten repareren. Ik ben naar schoenmaker geweest en deze vertelde me dat reparatie niet mogelijk was en dat het gat puur door slijtage is ontstaan. De filiaalleider had dus ook advies kunnen vragen bij de schoenmaker om de oorzaak van de klacht te achterhalen, voordat hij een conclusie ging trekken.

America Today heeft me een kostenloze reparatie aangeboden, helaas was dit niet mogelijk volgens de schoenmaker. Ik heb gevraagd om een andere bevredigende oplossing. Zij gaven mij als oplossing 15% op mijn volgende aankoop bij America Today. Ten eerste wordt hiermee de Ugg niet gerepareerd (het gat wordt bij het dragen alleen maar groter, dus hij kan niet meer gedragen worden). Ten tweede is er geen compensatie om eventueel een nieuw paar laarzen te kopen. Ten derde is de oplossing alleen ten voordele van America Today, omdat het de bedoeling is dat ik dan nog een aankoop doe (met een minimale kortingspercentage). Als service had ik verwacht dat er in ieder geval contact werd opgenomen met de fabrikant, maar dat wilde America Today niet doen. Ik wil nu graag gewoon mijn geld terug, omdat de Uggs te duur zijn om binnen een paar maanden te slijten en ze niet meer gedragen kunnen worden. Ik ben nu al meer dan 1 jaar bezig met deze klacht en ik zou graag zien dat het wordt opgelost.

America Today is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.